Leczenie ran i zadrapań

Jak szybko wyleczyć ranę?

AlokiAloki - specjalista Tipy.pl
Leczenie ran i zadrapań
1 z 9
Poniżej przedstawiam 7 sposobów i wskazówek, dzięki którym rany i zadrapania wyleczą się o wiele szybciej. Nie są one z pewnością dla ciebie nowością, jednak to właśnie one najlepiej się sprawdzają.
1
sposoby na szybsze gojenie się ran - krok 1
Oczyść ranę

Aby rana się szybko zaleczyła i nie powstało zakażenie przede wszystkim musisz ją oczyścić. Najlepiej polać ją alkoholem, wodą utlenioną lub jodyną. Do oczyszczenia nie używaj mydła czy żelu pod prysznic, szczególnie jak rana jest głęboka. Mydła i żele zawierają środki perfumowane oraz wiele innych składników, które podrażnią skórę. Jeśli rana jest płytka lub jest to zadrapanie a ty nie masz pod ręką żadnych z wyżej wymienionych składników to po prostu wyliż ją (ślina ma właściwości antybakteryjne).

2
Nałóż maść antybakteryjną

Nałóż na ranę olejek z drzewa herbacianego lub maści na rany i skaleczenia takie jak np. Dermopanten, Alantan, Solcoseryl. Po nałożeniu olejku z drzewa herbacianego rana może odrobinę piec. Nie należy również go nakładać na rany głębokie. Możesz również spytać w aptece o maść, która przyspiesza gojenie ran i ma w sobie składnik znieczulający.

3
Nie pozwól, aby rana za szybko wyschła

Rana, która za szybko wyschnie jest bardziej narażona na pęknięcie i ponowne otwarcie. Poza tym w suchym środowisku jest większe ryzyko infekcji. Jeśli rana szybko wyschnie to uważaj, aby nie uszkodzić strupka (przypadkowo go nie oderwać). Aby rana szybko nie wyschła nałóż na nią maść przyspieszającą gojenie i owiń bandażem (lekko, aby rana miała dostęp do świeżego powietrza).

4
Jeśli nie masz żelu antybakteryjnego możesz zastosować czosnek

Zmiażdż ząbek czosnku i nałóż go na powierzchnię rany. Możesz również go zmieszać z łyżeczką wody, aby miał lżejszą konsystencję. Następnie owiń ranę bandażem, aby czosnek nie odpadł. Czasami przyłożenie czosnku do rany może piec. Jeśli tak będzie w twoim przypadku to zaprzestań jego używania.

5
Rób okłady z żyworódki pierzastej

Płyn z żyworódki odkazi ranę i zapobiegnie namnażaniu się na niej bakterii. Przyspieszy również proces gojenia się ran, poparzeń, a nawet odleżyn, czy wrzodów. O ten cudowny specyfik pytaj w sklepach zielarskich lub poszukaj go w internecie (np. tutaj).

6
Nałóż na ranę liście babki, aby ją oczyścić i zredukować stan zapalny

Stan zapalny wydłuża czas leczenia. Liście babki stosowane są na rany już od wielu lat ze względu na ich właściwości przeciwzapalne i oczyszczające. Liście babki dokładnie umyj w gorącej wodzie, przestudź a następnie przyłóż do rany. Możesz je przykładać do rany całe liście lub zmiażdżone na papkę (wówczas uwalnia się więcej leczniczego soku).

7
Na ranę nałóż świeży sok z aloesu, aby zabezpieczyć ją przed zakażeniem

Czy wiesz, że sok z aloesu nałożony na skórę tworzy po wyschnięciu warstwę ochronną? Aloes jest nie tylko dobry na poparzenia słoneczne. Ma on właściwości antybakteryjne, przeciwzapalne oraz tworzy coś w rodzaju izolacji, która ochroni ranę przed kurzem i bakteriami z zewnątrz.

8
Olej z nagietka zmniejszy stan zapalny

Jeśli nie masz tego oleju to możesz zrobić z herbatę ze świeżych kwiatków nagietka. Taka herbatka ma właściwości antybakteryjne i jest świetna do przemywania ran. Nie tylko zabije bakterie, ale również zmniejszy stan zapalny przez co rana szybciej się zagoi.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

naderwany mięsień - leczenie
krwotok z nosa
ścięgno achillesa ból

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

Dr.Toll
13.09.2016
Hejka.NIC nie pomoze rana musi miec czas na zabliznienie,to naturalny proces.nie da sie przyspieszyc
Magda
07.07.2016
Witam chcialabym sie dowiedziec jak szybko pozbyc sie rany po zadrapaniu?Prosze o pomoc...
Tereza
15.06.2016
Na rany ; ciepla woda ,szare mydlo i soda w tym moczyc rane ,napewno pomorze
Lisey
09.05.2016
Dla mnie najlepszym sposobem jest herbata. Po prostu przemyć skaleczenie.
Mariusz
21.12.2015
Przegryzłem sobie policzek nie mogę zaleczyć nie pomaga dezaftan utrudnia mi to jedzenie czym to wyleczyć ?? Proszę o rady
Paweł
11.08.2015
Mi pomogła ozonoterapia, którą wszystkim serdecznie polecam
mk
10.06.2015
Strasznie jestem zdziwiony, że czosnek przyspiesza gojenie się ran. Kiedyś przyłożyłem czosnek do rany, to ta rana jeszcze bardziej się rozszerzyła i silnie wyciekała z niej ropa i później długo nie chciała się zagoić
TakToJa
16.05.2015
Rany muszą oddychać i wysychać inaczej zaczną ropieć nawet po odpowiednim oczyszczeniu! Zakrywanie rany plastrem jest najgorszym z możliwych pomysłów. Gaza! Do oczyszczania preferuje Rivanol, nie zostawia plam i dzieci przed nim nie uciekają bo ich nie szczypie.
jaca
27.02.2015
najlepsza jest maść propolisowa, goi nawet ropiejące rany jak w moim przypadku po operacji
bellisa
29.09.2014
Rana musi być oczyszczona i ni może krwawić. Ja smaruję curiosinem, zaklejam tylko na noc, żeby nie obcierać.