Samotna kobieta w podróży

Jak być bezpieczną w podróży?
PodrozePodroze - specjalista Tipy.pl

Podróżująca kobieta jest narażona na wiele niebezpieczeństw, szczególnie jeśli jest sama. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci być bezpieczną przez całą podróż. Część z nich wydaje się być oczywista, ale warto sobie odświeżyć kilka wiadomości które mogą zdecydować o twoim zdrowiu czy nawet życiu.
1
PRZYGOTOWANIE DO PODRÓŻY

Zrób ksero wszystkich swoich dokumentów, które bierzesz ze sobą w podróż. Trzymaj je w innym miejscu niż oryginały. Na swoją skrzynkę e-mail wyślij wszystkie szczegóły dotyczące swoich dokumentów jak np. numer paszportu, dowodu osobistego, plan podróży itp. Przyda ci się to w przypadku gdybyś wszystko zgubiła lub została okradziona.
2
Weź w podróż jak najmniej rzeczy - tylko rzeczy niezbędne, które masz pewność, że ci się przydadzą. Nigdy nie oferuj swojej pomocy dotyczącej przewiezienia czy przekazania jakiś paczek, których zawartości nie jesteś 100% pewna. Za przewóz narkotyków można spędzić w więzieniu kilkanaście lat a nawet zostać skazanym na karę śmierci!
3
Przed podróżą dowiedz się jaka jest w danym kraju kultura i jakie są zasady ubierania się kobiet. Jak już będziesz na miejscu zwróć uwagę jak są ubrane lokalne kobiety. Dostosuj do nich swój strój. W krajach arabskich np. Egipcie, większość mężczyzn jest już przyzwyczajona do sposobu ubierania się Europejek. Będziesz jednak narażona na różne zaczepki, które mogą się różnie skończyć. Pamiętaj, że będziesz sama i nie będzie miał ci kto pomóc przed agresywnym adoratorem w ciemnej uliczce.
4
Weź ze sobą torebkę zamykaną na zamek o silnych ramiączkach. Najlepiej będzie jeśli będziesz nosić torebkę na ramieniu, przełożoną przez głowę - będzie ją trudniej ukraść. Przemyśl noszenie pieniędzy przy sobie w ubraniu - może to być np. pas na pieniądze ale założony pod koszulką.
5
Pamiętaj aby wziąć ze sobą telefon komórkowy. Musi mieć on aktywną usługę roamingu oraz mieć mocną baterię, której nie trzeba doładowywać 2 razy dziennie. Przed wyjazdem zapisz sobie w telefonie numery awaryjne (ambasada), które mogą ci się przydać za granicą.
6
Powiadom kogoś bliskiego o swoich planach. Zostaw dokładne namiary na miejsce w którym będziesz się znajdować - nazwa hotelu, adres, telefon, plan lotu. Jeśli nie znasz jeszcze hotelu w jakim się zatrzymasz wyślij jego adres SMS-em zaraz po zarejestrowaniu się w recepcji hotelu.
7
W SAMOLOCIE

Nie mów innym pasażerom dokąd dokładnie się wybierasz, gdzie będziesz mieszkać i na jak długo planujesz podróż. Ktoś może was podsłuchiwać.
8
NA MIEJSCU

Jeśli to możliwe postaraj się aby z lotniska odebrał cię ktoś znajomy. Jeśli jesteś odbierana przez podstawionego kierowcę spytaj go wcześniej na kogo dokładnie czeka (musi przecież znać twoje imię i nazwisko) oraz dokąd cię zamierza zawieźć.
9
Wybierz hotel lub pensjonat zlokalizowany na dość ruchliwej ulicy, która ma wiele restauracji i sklepów czynnych do późna w nocy. Taka lokalizacja hotelu jest dużo bardziej bezpieczniejsza niż hotel w pobliżu parku w ustronnym i cichym miejscu.
10
Zawsze zostawiaj na drzwiach swojego pokoju wywieszkę "nie przeszkadzać" (Do Not Disturb) - nawet jeśli nie ma cię w pokoju. Wywieszka ta pomoże odstraszyć potencjalnych złodziei.
11
Zawsze noś przy sobie dokumenty takie jak paszport, dowód osobisty oraz kartę do bankomatu.
12
Chodź w grupie. Jeśli widzisz jakąś grupę turystów, podejdź do nich dość blisko i udawaj, że jesteś z nimi. Możesz po prostu chodzić za kimś. Nie musi to być od razu grupa trzydziestoosobowa. Wystarczy rodzina z dziećmi.
13
Idąc sama ulicą nie pokazuj po sobie tego że jesteś turystką. Aparat fotograficzny schowaj do torebki lub pod ubranie.
14
Nigdy nie mów nikomu, że jesteś sama. Wszystkich ciekawych nieznajomych informuj, że czekasz na znajomego lub na swojego chłopaka.
15
Unikaj noszenia obcisłych i prowokujących ubrań. Aby uniknąć zaczepek ze strony mężczyzn warto również założyć pierścionek zaręczynowy i unikać wszelkiego kontaktu wzrokowego (w tym celu można sobie pomóc nosząc okulary przeciwsłoneczne).
16
Zachowuj się pewnie siebie. Musisz wiedzieć dokąd idziesz, co zamierzasz zaraz robić i iść pewnie siebie. Pewność siebie odstrasza złodziei i zboczeńców. Nie pytaj się przypadkowo spotkanych na drodze nieznajomych o drogę. Jeśli musisz to zrobić spytaj o to urzędnika w banku, panią na recepcji w jakimś hotelu czy sklepikarza.
17
Uważaj na to co pijesz. Chyba nie chcesz aby ktoś ci coś dorzucił do napoju? Nigdy nie pozwalaj kupować sobie drinków ani ich sobie przynosić z baru komuś obcemu (nawet jeśli go znasz klika dni - poznałaś nawet na wakacjach). To co pijesz trzymaj przy sobie i nie odchodź od tego. Jeśli musisz wyjść do toalety, po powrocie kup sobie nowego drinka. Starego już nie dokańczaj.
18
Nie obnoś się z firmowymi ciuchami i drogą biżuterią. Pasek z wielką klamrą Dolce & Gabbana oraz firmowe okulary przeciwsłoneczne Gucci zwrócą tylko niepotrzebnie na ciebie uwagę złodziei. Nie chwal się pieniędzmi. Przyniesie ci to tylko zgubę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

goja
24.06.2012
Całkiem niezłe rady. Trzeba je stosować za każdym razem jak gdzieś się jedzie. Ja w tym roku spędzę urlop na objazdówce po Egipcie, myślę, że tych kilka rzeczy tu wymienionych bardzo mi się przyda. Ale mam nadzieje, że nasz przewodnik z alfy jeszcze nam dokładnie powie na co mamy uważać. :)
Jakoszka
29.06.2010
Te rady nie są tylko dla samotnie podróżujących kobiet ale dla wszystkich pań, które chodzą samotnie po ulicach nieznanych miejscowości (chociaż czasami i we własnej nie jest zbyt bezpiecznie).