Tacka wyplatana korkiem

Jak zrobić tackę wyplataną korkiem?·

AlokiAloki - specjalista Tipy.pl
Tacka wyplatana korkiem
1 z 5
Plastikowe tacki można dostać praktycznie wszędzie. Są one użyteczne, jednak te najtańsze nie są zbyt piękne. Jeśli masz zwykłą, plastikową tackę proponuje jej mały tuning za pomocą korkowej maty.
P

* Mata korkowa (w sklepach remontowo budowlanych)
* Nożyk biurowy
* Długa linijka
* Mata do cięcia
* Pistolet z gorącym klejem
* Farba w sprayu do plastiku (jeśli twoja tacka jest widocznie zużyta)
* Gazety (podkład do malowania tacki)
* Marker
* Karton (przynajmniej 50x50 cm)
* Kątomierz (lub ołówek i nitka)

1
Tacka plastikowa
Połóż tackę na rozłożonych gazetach i pomaluj ją farbą w sprayu. Poczekaj aż trochę przeschnie (około 15 min) a następnie pokryj ją drugą warstwą farby upewniając się że każda jej część jest dokładnie pomalowana.
2
Plecionka z korka
Podczas gdy tacka będzie schła, połóż matę korkową na macie do cięcia. Za pomocą linijki podziel matę na paski o szerokości 2,5 cm i je wytnij nożykiem biurowym. Będziesz potrzebować około 30 pasków. Po wycięciu upewnij się, że wszystkie paski są jednakowe przykładając jeden do drugiego. Połóż obok siebie 15 pasków równolegle a następnie zacznij przeplatać pomiędzy nimi kolejne 15 pasków.
3
Korkowa tacka
Upewnij się, że przeplatasz paski dokładnie pod kątem prostym. Po zakończeniu pracy dociśnij paski do siebie, tak aby nie było pomiędzy nimi przerw - dzięki temu paski będą bardziej zbite i będzie ci łatwiej wyciąć z nich pożądany kształt. Sklej ze sobą końce pasków w miejscu gdzie jeden leży na drugim. Za pomocą kątomierza narysuj na plecionce okrąg o średnicy równej średnicy tacki a następnie je wytnij.
4
Tacka z korka
Delikatnie podnieś wycięte kółko i włóż je do środka tacki. Podklej ze sobą końce pasków. Jeśli nie pasuje do tacki to podetnij je nożykiem. Nałóż klej na tackę i przyklej do niej korkową plecionkę.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

decoupage z serwetek
wbijanie gwoździ

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane