Stolik z palety drewnianej

Jak zrobić stolik z palety drewnianej?

AlokiAloki - specjalista Tipy.pl
Ten po części nowoczesny a po części etniczny stolik w kolorze ochry kojarzący się z pobytem w Maroko został wykonany z używanej, drewnianej palety. Dzięki podklejeniu palety od spodu płytą pilśniową i wypełnieniu szczelin zaprawą unikamy żmudnego wyciągania gwoździ i otrzymamy śliczny stolik do kawy. Jeśli lubisz nowoczesne projekty możesz również wypełnić szczeliny betonem a następnie wygładzić powierzchnię.
1
Stolik z palety 1
Wybierz paletę, która jest jak najmniej zniszczona. Paleta na zdjęciu ma wielkość 75 x 75 cm. Za pomocą papieru ściernego o małej ziarnistości wygładź zewnętrzne strony desek.
2
Stolik z palety 2
Pod deskami zamontuj 2 cieniutkie deski płyty pilśniowej, ziarnistą stroną do góry. Powinny one całkowicie zakryć szczeliny pomiędzy deskami. Dzięki temu będzie można wypełnić luki na blacie zaprawą.
3
Stolik z palety 3
Aby łatwiej było ci wypełnić zaprawą szczeliny między deskami przybij do środka kilka długich deseczek. Po nałożeniu zaprawy nie będzie ich widać.
4
Stolik z palety 4
Nałóż zaprawę.
5
Stolik z palety 5
Jak już zaprawa wyschnie delikatnie przetrzyj papierem ściernym wierzch stolika.
6
Stolik z palety 6
Utnij dwa kawałki płyty pilśniowej, aby zabezpieczały od dołu szuflady. Możesz również zamontować prowadnice do szuflad.
7
Stolik z palety 7
Zbierz wymiary i zbuduj szuflady.
8
Stolik z palety 8
Możesz pomalować zaprawę lub pozostawić ją taką, jaka jest. Stolik na zdjęciu został pomalowany naturalną ochrą.
9
Stolik z palety 9
Nogi stolika możesz zrobić z dwóch grubych desek np. z desek szalunkowych. Przykręć je śrubami o długości 80mm. Wygładź nogi papierem ściernym. Na koniec jak już farba wyschnie nałóż na stolik dwie warstwy oleju lnianego.

Powiązane porady

meble sosnowe
stolik z kapsli

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane