Zawieszka zapachowa do szafy

Jak zrobić pałeczkę lawendową?
AlokiAloki - specjalista Tipy.pl

Lipiec i sierpień to czas zbiorów lawendy. Aby zrobić pałeczki należy lawendę zebrać wcześniej, póki jest jeszcze w fazie pączkowania. Jak lawenda rozkwitnie to będzie wspaniale prezentować się w wazonie, jednak nie zachowa swojego zapachu tak długo jak pąki. Lawendę zbieraj rano, jak już wyparuje rosa, ale zanim zacznie mocno grzać słońce.
P

* 1 m satynowej wstążki o szerokości 0,7 - 1,2 cm
* 38 świeżo ściętych łodyg lawendy
* Nożyczki
* Wazon z wodą
* Szydełko

1
awenda
Zbierz lawendę i poukładaj ją według długości ich łodyg. Im dłuższa łodyga tym dłuższa będzie pałeczka.
2
Robienie pałeczki lawendowej 2
Włóż lawendę do wazonu z wodą ponieważ łodygi lawendy mogą być o tej porze roku bardzo przesuszone i kruche. Aby zrobić pałeczki, łodygi muszą być elastyczne, aby się nie połamały.
3
Robienie pałeczki lawendowej 3
Lawendę trzymaj w wodzie przez 1 do maksymalnie 2 dni. Po tym czasie zacznij robić pałeczki. Wybierz z wazonu 38 łodyg o podobnej długości i ułóż je w taki sposób, aby pączki kwiatów były na tej samej wysokości. Zwiąż wszystkie łodygi zaraz pod główkami kwiatów. To będzie miejsce w którym zaczniesz przeplatanie wstążki.
4
Robienie pałeczki lawendowej 4
Zawiązując wstążkę, postaraj się, aby jeden z jej końców był przynajmniej tak długi jak łodygi lawendy (lub o długości około 30cm). Drugi koniec powinien być nadal nawiązany na szpulkę (nie obcinaj wstążki).
5
Robienie pałeczki lawendowej 5
Następnie chwyć kciukiem i palcem wskazującym miejsce związania lawendy i odwróć, tak, aby główki kwiatów były skierowane w dół a końce łodyg do góry. Drugą ręką delikatnie pozaginaj łodygi w dół zginając je zaraz ponad miejscem związania. Łodygi lawendy są drzewiaste, przez co podczas ich zginania urywają się włókna a łodyżki mogą się całkiem połamać. W każdym bądź razie musisz zgiąć w dół wszystkie łodyżki, tak, aby pąki kwiatów znalazły się w środku.
6
Robienie pałeczki lawendowej 6
Jak już wszystkie łodygi będą zgięte ku dołowi dookoła wiązania, weź do ręki dłuższą część wstążki (tą nawiązaną na szpulkę) i zacznij oplatać nią łodyżki lawendy.
7
Robienie pałeczki lawendowej 7
Przy 38 łodygach przeplataj po 2 łodygi na raz tworząc w sumie 19 par łodyżek przeplatanych pod lub nad wstążką. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że łodygi będą przeplatane na zmianę - te które były pod wstążką przy pierwszym okrążeniu znajdą się nad nią przy kolejnym okrążeniu, i tak na zmianę.
8
Robienie pałeczki lawendowej 8
Podczas przeplatania należy od czasu do czasu wrócić do początku i za pomocą szydełka lub igły tkackiej pociągać wstążkę, aby ją zacieśnić wokół pałeczki.
9
Robienie pałeczki lawendowej 9
Podczas jej zacieśniania pociągaj w dół końce tych łodyżek wokół których zacieśniasz aktualnie wstążkę. Dzięki temu pałeczka będzie bardziej zbita.
10
Robienie pałeczki lawendowej 10
Jak już zapleciesz łodygi lawendy dookoła pączków znajdujących się w środku pałeczki (teraz ich nie widać) i zacieśnisz wstążkę to odłóż pałeczki na kilka dni do tygodnia czasu w ciemne i suche miejsce, aby wyschły. Pałeczka będzie gotowa, jeśli poczujesz, że po zrolowaniu jej w rękach pąki odpadną od łodyżek a wstążka będzie wydawała się być poluzowana.
11
Robienie pałeczki lawendowej 11
Jak już pałeczka będzie sucha, zacznij od zacieśnienia wstążki za pomogą igły tkackiej począwszy od samej góry, tak jak robiłaś to wcześniej. W zależności od rozmiaru pałeczki i szerokości wstążki może ci jej zostać około 7-13 cm.
Przeciągnij krótszy koniec przez łodygi, mocno ściśnij i zawiąż wstążkę na guza a potem zrób kokardę, aby pałeczka się pięknie prezentowała.
12
Robienie pałeczki lawendowej 12
Podetnij końce łodyg lawendy, aby były jednej długości. Teraz możesz odciąć wstążkę od szpulki.
13
Lawenda do szafy
Tak wygląda ukończona pałeczka lawendowa.
14
Robienie pałeczki lawendowej 14
Jeśli nie podobają ci się luźne łodyżki lawendy możesz użyć dodatkowej wstążki na ich owinięcie. Zacznij owijanie od samego dołu, przykładając wstążkę w połowie jej długości do łodyg. Owijaj łodygi równocześnie dwoma końcami wstążki krzyżując je ze sobą z dwóch stron. Jak już owiniesz całą łodyżkę zawiąż wstążkę i zrób kolejną kokardę.
15
Pałeczka lawendowa
Oto gotowa pałeczka z lawendy. Wykonaj kilka takich pałeczek udekoruj nimi mieszkanie lub włóż do szafy, aby twoje ubrania przeszły pięknym zapachem i aby pozbyć się moli.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Piiii
05.09.2016
Par gałązek lawendy powinna być parzysta ilość, a nie 19. Czyli gałązek lawendy należy zebrać nie 38 sztuk, ale albo 40, albo 36. Inaczej nie przeplotą się naprzemienni o 1 parę będzie za dużo. Osoba , która zamieściła ten opis chyba sama tych pałeczek z lawendy nie robiła :(