Podawanie wina

Jak dobierać i podawać wino?

RozrywkaRozrywka - specjalista Tipy.pl
Wino podawane do posiłku jest bardzo zdrowe, ponieważ wzmaga nasz apetyt i wpływa na poprawę trawienia. Jednak potrawy mogą się z winem lubić lub też nie, dlatego należy pamiętać, aby kupować wino dopiero gdy już wiemy co podamy na obiad czy kolację. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek przydatnych do wybrania odpowiedniego wina.
1
Wina białe wytrawne świetnie nadają się do zimnych zakąsek takich jak wędliny, drób na zimno, gotowany lub pieczony schab czy jaja w majonezie. Białe wytrawne wina lubią też towarzystwo ryby podawanej na zimno w galarecie lub pikantnych sosach i zalewach.
2
Wina białe półwytrawne podaje się do pasztetów, ozorków, ryb w sosie białym lub szarym oraz do kury (nie do innego drobiu).
3
Wina czerwone wytrawne powinno się podawać np. do wędlin o ostrzejszym smaku i do tłustych pieczeni z wołowiny i wieprzowiny. Czerwone wino wytrawne dobrze smakuje także podane do pieczonych kaczek, indyczek i dziczyzny, np. kuropatwy, bardzo lubi towarzystwo pieczeni z królika lub zająca.
4
Wina deserowe i półsłodkie podaje się do deserów, ciast i owoców.
5
Wino powinno być podane w kieliszkach z cienkiego i bezbarwnego szkła lub w kieliszkach kryształowych. Należy pamiętać przy tym, że do wina czerwonego kieliszki powinny być nieco większe niż do białego.
?

Wskazówki
* Wina białe wytrawne i półwytrawne podawać należy w temperaturze 8-12 °C
* Wina czerwone wytrawne powinny być podawane w temperaturze 16-18 °C
* Wina deserowe lubią temperaturę 12-16 °C

Powiązane porady

wino czerwone
kurczak w sosie morelowym

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane