bukiet z ubranek

Jak zrobić bukiet z ubranek?

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
Narodziny dziecka to zawsze okazja do świętowania. Młodzi rodzice zazwyczaj nie cierpią na nadmiar dziecięcych ubranek i akcesoriów, dlatego na pewno ucieszą się, gdy podarujemy im komplet nowych ciuszków. Wrażenie będzie tym większe, im bardziej oryginalnie zapakujemy nasz prezent. Co powiesz na bukiet z dziecięcych ubranek?
P

* ubranka dla dziecka (koszulka, dwie pary śpioszków, czapeczka, skarpetki, śliniaczek)
* taśma florystyczna
* 6 dużych papierowych lub materiałowych róż na druciku (u mnie 3 brzoskwiniowe i 3 zielone)
* 18 małych papierowych lub materiałowych róż na druciku (8 różowych, 5 jasnozielonych)
* 21 małych papierowych liści na druciku
* duże papierowe liście (opcjonalnie) na druciku
* bibułka i wstążka do owinięcia bukietu
* nożyczki

1
Zwijanie skarpetek – pierwszy pączek

Połóż skarpetki jedna na drugiej. Zwiń je w rulon, począwszy od palców. Powstały „pączek” otocz trzema małymi liśćmi. Owiń go u nasady zieloną taśmą florystyczną, nawijając ją dookoła nasady pączka. Końce drucików z liści skręć razem u dołu.

2
Zwijanie czapeczki – drugi pączek

Połóż czapeczkę płasko na stole i złóż ją w prostokąt. Zaczynając od górnej części czapeczki, zwiń ją w ciasny rulon. Otocz go trzema papierowymi kwiatami i zabezpiecz owijając taśmą florystyczną. Dołóż trzy małe liście i kontynuuj owijanie taśmą. Druciki od kwiatów i liści skręć razem.

3
Zwijanie śliniaczka – trzeci pączek

Połóż śliniaczek płasko na stole. Złóż go na pół i zroluj w ciasny rulon. Dodaj trzy papierowe kwiatki, owiń taśmą florystyczną, a następnie dołącz trzy papierowe liście. Ponownie owiń taśmą florystyczną u nasady. Druciki od kwiatów i liści skręć ze sobą.

4
Zwijanie koszulki – czwarty pączek

Koszulkę połóż płasko, złóż na pół, chowając rękawki do środka. Zwiń koszulkę w ciasny rulon. Dodaj trzy papierowe kwiatki i owiń pączek taśmą florystyczną. Dołóż trzy małe liście i znów owiń taśmą. Druciki połącz tak jak poprzednio.

5
Zwijanie śpioszków – piąty i szósty pączek

Potrzebne będą dwie pary śpioszków. Każdą z nich połóż płasko, zagnij rękawki i złóż na pół. Zwiń śpioszki w ciasny rulon, dodaj trzy kwiatki do każdej pary śpioszków, owiń je taśmą, dołóż po 3 małe liście i znów owiń taśmą. Druciki skręć.

6
Układanie bukietu

Poszczególne kwiatki z ubranek złącz ze sobą tworząc bukiet. Dodaj pozostałe kwiaty i liście. Owiń łodygi taśmą. Na koniec, dookoła bukietu zamocuj największe liście. Ponownie zabezpiecz bukiet taśmą. Włóż bukiet w bibułę lub cylofan i przewiąż wstążką. Prezent gotowy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane