Szaszłyk cielęcy z cebulą

Jak zrobić szaszłyk cielęcy z cebulą?
AkabaAkaba - specjalista Tipy.pl

Kiedy z sąsiedztwa dobiegają zapachy pieczonej kiełbaski i szaszłyków to znak, ze rozpoczął się sezon grillowy. Najlepsze na tą okazję są szaszłyki cielęce z cebulką. Smakują wyśmienicie i zaskoczą niejednego znawcę przysmaków. Dzięki idealnej kompozycji przypraw cielęcina rozpływa się w ustach. Nie wymagają wiele wysiłku i wyjątkowych umiejętności kulinarnych, może je przygotować nawet dziecko. Poniżej znajdziesz znakomity przepis na przepyszne szaszłyki cielęce.
P

* 1 kg cielęciny bez kości
* 3 cebule
* Kilka liści laurowych
* Szklanka octu winnego
* Czarny pieprz (kilkanaście ziarenek)
* Ziele angielskie
* Czarny pieprz mielony
* Sól do smaku

1
Szaszłyki z grilla 1
Przygotuj składniki: Cebulę pokrój w grube plastry i oddziel od siebie poszczególne pierścienie - tak będzie łatwiej założyć je na patyczki do szaszłyków.
2
Szaszłyki z grilla 2
Wypłucz i wyczyść mięso. Pokrój je na sześciany o wielkości około 3-4cm. Staraj się, aby wszystkie kawałki były podobnej wielkości - w ten sposób się równo upieką. Włóż mięso do miseczki - najlepsza będzie taka z pokrywką.
3
Szaszłyki z grilla 3
Dodaj soli, liści laurowych, ziarenka pieprzu i ziela angielskiego, oraz mielonego pieprzu do smaku.
4
Szaszłyki z grilla 4
Obierz cebulę i pokrój w grube plastry.
5
Szaszłyki z grilla 5
Rozdziel pierścienie cebuli i wrzuć je do miseczki z mięsem. Wymieszaj wszystko ze sobą i przykryj pokrywką. Włóż do lodówki na 1 godzinę - w tym czasie mięso puści soki.
6
Szaszłyki z grilla 6
Po 1 godzinie wyciągnij miseczkę z mięsem z lodówki i polej mięso octem (około pół szklanki).
7
Szaszłyki z grilla 7
Wszystko wymieszaj, przykryj miskę pokrywką i włóż znów do lodówki na przynajmniej 12 godzin (może być dłużej). Przez ten czas kilkakrotnie mieszaj mięso, aby całe pokryło się marynatą.
8
Szaszłyki z grilla 8
Teraz będziesz potrzebować patyczków do szaszłyków (jeśli używasz drewnianych to nie zapomnij ich wcześniej namoczyć przed użyciem w wodzie przez co najmniej 1 godzinę). Nadziej kawałki mięsa i krążki cebuli na patyczki zostawiając około 5 cm wolnego z obydwu końców.
9
Szaszłyki z grilla 9
Nadziej całe mięso na patyczki.
10
Szaszłyki z grilla 10
Rozpal grilla i poczekaj, aż się rozgrzeje. Ułóż patyczki na grillu.
11
Szaszłyki z grilla 11
Grilluj szaszłyki, aż będą gotowe co jakiś czas je obracając (co 20-30 minut).
12
Szaszłyki z grilla 12
Po upieczeniu ściągnij szaszłyki z grilla i podawaj je wraz z patyczkami. Najlepszą przystawką do tych szaszłyków będą świeże lub grillowane warzywa (pomidory, ogórki, papryka) lub ziemniaczki grillowane w folii.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane