piękne włosy

Co jeść, żeby mieć piękne włosy?

hugger - specjalista Tipy.pl
Regularne mycie włosów, stosowanie odżywek czy maseczek to standardowe procedury w pielęgnacji włosów i dbaniu o ich kondycję. Ale sam szampon i odżywka nie poradzą sobie z utrzymaniem włosów w dobrym stanie, jeśli nie będziemy pamiętać o dbaniu o włosy również od środka. Nasza dieta powinna zawierać produkty, które dostarczą naszemu organizmowi, w tym włosom niezbędnych składników odżywczych. Jeśli więc chcesz mieć naprawdę piękne i zdrowe włosy zadbaj o prawidłową dietę. Zacznij już dziś. Nie ma na co czekać. Włosy pięknie i lśniąco Ci się odwdzięczą.
1
owoce

Owoce. Włącz do diety mnóstwo owoców. Wybieraj różne rodzaje jagód (truskawki, maliny, borówki), cytrusów (pomarańcze, mandarynki, cytryny, grapefruity). Sięgaj po melony i winogrona. Staraj się, aby owoce w diecie przeplatały się nawzajem, nie jedz ciągle jednych i tych samych. Możesz też namoczyć przez 30 minut w ciepłej wodzie garść rodzynek i jeść je dla lepszej kondycji włosów.

2
rośliny strączkowe

Fasola. Rośliny strączkowe takie jak fasola jasiek czy soczewica powinny być bardzo ważnym składnikiem naszej diety. Nie tyle dostarczają mnóstwa protein, które wspomagają wzrost zdrowego włosa, ale zawierają bardzo ważny dla zdrowych włosów cynk, żelazo czy biotynę. Brak odpowiedniej ilości biotyny skutkuje łamliwymi włosami.

3
orzechy

Orzechy. Orzechy brazylijskie to jedno z najlepszych źródeł selenu, bardzo ważnego dla skóry głowy minerału. Orzechy włoskie z kolei zawierają kwas linolenowy i kwas omega-3, które w dużej mierze wspomagają kondycję włosów. Są świetnym źródłem cynku, podobnie zresztą jak nerkowce, orzeszki pekan czy migdały. Brak cynku objawia się wypadaniem włosów, więc dbaj o jego prawidłowy poziom w organizmie.

4
łosoś

Łosoś. To ryba naszpikowana kwasami omega-3, witaminą B12 i żelazem. Kwasy omega-3 dbają o zdrowie skóry głowy. Ich brak powoduje suchość skóry głowy, przez co włosy są suche, matowe i brzydkie.

5
nabiał

Nabiał. Nisko-tłuszczowe produkty takie jak chude mleko czy jogurty są świetnym dostawcą wapnia, ważnego minerału biorącego udział we wzroście włosów. Zawierają one również serwatkę i kazeinę, cenne w budowaniu struktury włosów.

6
kurczak

Drób. Kurczaki i indyki zawierają dużo protein, dzięki którym Twoje włosy będą piękne i zdrowe. Bez odpowiedniej ich ilości w organizmie włosy są słabe i mogą zacząć wypadać.

7
jajka

Jajka. Jeśli chodzi o jajka i zdrowe włosy to naprawdę nie ma znaczenia w jakiej formie je zjesz, na twardo, na miękko, smażone czy sadzone. Ważne jest to, żeby je jeść i dostarczyć organizmowi i włosom proteiny, które się w nich znajdują. Jajka bowiem mają ich mnóstwo. Zawierają również biotynę i witaminę B12 – bardzo ważne składniki dla pięknych włosów.

8
marchew

Marchew. Marchewka to świetne źródło witaminy A, która ma wpływ na zdrową skórę głowy. A zdrowa skóra głowy to zdrowe włosy – lśniące, odżywione, przyciągające uwagę. Chrup więc marchewkę kiedy tylko masz czas i ochotę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jaja przepiórcze
koktail proteinowy
szpinak

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mycha
27.09.2017
dla mnie jedzenie i dieta to podstawa. ale czasem na osłabione włosy to nie wystarczy.