naleśniki z bananami i nutellą

Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Nutella to doskonała alternatywa dla tradycyjnej czekolady. Nie ma chyba na świecie osoby, której nie zachwyciłby ten czekoladowo-orzechowy smak. Warto więc wykorzystać nutellę do przygotowania apetycznych posiłków. Mogą to być na przykład naleśniki z bananami i Nutellą. Przygotowanie ich jest banalnie proste, a smak niezapomniany. Przepis na naleśniki w wersji francuskiej (z dodatkiem roztopionego masła) znajdziesz poniżej.
P

* 2 szklanki mleka
* 2 duże jaja
* pół kostki roztopionego masła (+ odrobina do natłuszczenia patelni)
* 1 ½ łyżki cukru
* ½ łyżeczki soli
* 1 i 2/3 szklanki mąki
* 6 bananów, pokrojonych w plasterki
* 6 łyżek Nutelli

1
naleśniki z bananami i nutellą  - krok 1

Naleśniki francuskie w skrócie tym różnią się od naszych, że do przygotowania ciasta używa się roztopionego masła. Jeśli jednak wolisz klasyczny, polski smak, przepis na ciasto na naleśniki znajdziesz tutaj.

Żeby zrobić naleśniki francuskie, zmieszaj ze sobą mleko, jajka, roztopione masło, cukier, sól i szklankę mąki. Najprościej będzie zrobić to w blenderze. Ciasto nie będzie wówczas miało grudek. Powoli dodawaj pozostałe 2/3 szklanki mąki, dopóki ciasto nie uzyska konsystencji pitnego jogurtu (ale nie będzie zbyt rzadkie).

2
Odstaw ciasto na co najmniej 30 minut w temperaturze pokojowej lub włóż na noc do lodówki i ogrzej do temperatury pokojowej przed przystąpieniem do dalszych kroków.
3
Jeśli potrzeba, przed smażeniem rozrzedź nieco ciasto, dodając do niego odrobinę mleka.
4
naleśniki z bananami i nutellą - krok 4
Rozgrzej patelnię (najlepiej nieprzywierającą) na średnim ogniu. Gdy będzie gorąca, natłuść ją równomiernie kawałkiem masła. Wylej pierwszą porcję ciasta na patelnię i smaż, dopóki nie zobaczysz bąbelków na środku naleśnika, a jego brzegi nie zaczną się robić lekko brązowe. Ostrożnie obróć wówczas naleśnika na drugą stronę i smaż jeszcze kilka minut.
5
naleśniki z bananami i nutellą - krok 5
Zdejmij naleśnik z patelni i póki jest jeszcze ciepły, poukładaj na jego środku plasterki banana. Na wierzch daj odrobinę Nutelli i zawiń placek. Jeśli lubisz bardzo słodkie naleśniki, możesz najpierw posmarować ciasto od wewnątrz Nutellą, a dopiero potem położyć na nie banany i zawinąć.
6
naleśniki z bananami i nutellą - krok 6
Naleśniki podawaj od razu po usmażeniu. Na wierzchu również posmaruj je Nutellą.

Powiązane porady

włoskie paluszki grissini
frytki z cukinii
paluszki z cukinii

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

pocomitobylo
16.04.2016
i jeszcze na maśle. ło jeny.
pocomitobylo
16.04.2016
o mamusiu, zjadlabym jednego i bym umarła. z bananem nalesnikow jeszcze nie jadlam. i pewnie nie zjem. ;) nalesniki osobiscie ubostwiam.
Ciemna
28.03.2013
Pysznee, ja również roztapiam tabliczkę czekolady i polewam naleśniki, też są bardzo dobre ;D
klaudiama
19.02.2013
banana można włożyc na 4 min. do piekarnika ( 180stp.) I wtedy włożyc go do środka naleśnika. Przepyszny ! Polecam!
martyna.la
17.02.2013
zrobiłam te naleśniki są przepyszne !!! Ja do środka daję całego banana również jest pyszne !!! Mi smakują jeszcze naleśniki z ciepłymi bananami oraz z miodem ( zamiast nutelli ). Polecam !!! Ja robię również zamiast polewać nutellą można polewać roztopioną czekoladą ( np. białą albo np . mleczną ) ... Polecam !!! I uwielbiam :)
ferris85
08.05.2012
Najlepsze śniadanie na kaca :D
Klaudia ; )
05.05.2012
Na ile naleśników starczy to ciasto ? ; )