Ból pleców

Jak uniknąć bólu pleców?
MoniaMonia - specjalista Tipy.pl

Ból pleców – jego przyczyną jest między innymi siedzący tryb życia - w pracy, przed komputerem, w samochodzie. Bywa, że bardzo utrudnia nam życie, jest do nie wytrzymania przez co nie możemy skupić się na codziennych obowiązkach. Czasami środki przeciwbólowe okazują się w tym przypadku nieskuteczne, a my męczymy się jeszcze bardziej. Jeśli ból pleców doskwiera również tobie poznaj sposoby, które sprawią, ze ból zniknie.
1
Nigdy nie należy gwałtownie wstawać z łóżka. Zmiana pozycji kręgosłupa z leżącej na stojącą powinna odbywać się spokojnie.
2
Pozycja prawidłowego siedzenia
Należy siadać głęboko w krześle. Plecy muszą być wyprostowane. Wstając należy postawić stopę w bok a nie wysunąć ją do przodu.
3
Schylać należy się na ugiętych w kolanach nogach. W takiej pozycji kręgosłup pozostanie prosty. Podnosząc się należy wysunąć nogę do tyłu.
4
Dobrym ćwiczeniem dla dysków jest przyjmowanie pozycji płodu (płaskie plecy, zgięte uda). Ręce należy złączyć pod kolanami i kołysać się około dwie minuty.
5
Oparcie siedzenia w samochodzie powinno być proste.
6
Należy jak najczęściej maszerować na palcach. Jak tylko mamy chwilkę wolną, ściągamy buty, wspinamy się na palce oraz maszerujemy po pokoju.
7
Ćwiczymy stawy. Siad płaski, nogi rozstawione na boki, lewą ręką dotykamy prawej stopy i na odwrót.
8
Pływanie. Najlepiej chodzić minimum 2 razy w tygodniu na basen.
9
Leżąc płasko na brzuchu poruszamy nogami na przemian w górę i dół (nożyce).
10
Nie należy nosić ciężarów. Jeśli musimy nieść coś ciężkiego najlepiej jest to robić na plecach. Noszenie ciężkich zakupów nie jest wskazane przy bólach pleców chyba, że nosimy je w plecaku.
11
Materac, na którym śpimy powinien być twardy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

annqq
31.05.2012
A ostatnio odkryłam na właśnie takie schorzenia reumatyczne kąpiele w soli jodowo-bromowej salco. Na stronce przeczytałam, że można stosować w przypadku chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa i zapalenia stawów. Trzeba jedynie pamiętać o regularnym i długotrwałym stosowaniu - tak ok. 3tyg i stężeniu soli - czyli w zależności od choroby inną miarę soli dajemy do kąpieli - http://www.salco.pl/w-chorobie
annqq
27.02.2012
Mi lekarz też zalecił pływanie. Na problemy z kręgosłupem świetnie robi. Ćwiczenia też sa dobre, ale wszystko zalezy od schorzenia,bo nie na wszystkie można wykonywać wszystkie ćwiczenia. Trzeba uważać, żeby się nie pogorszyło. Maści rogrzewające także pomagają