sałatka cezara z kurczakiem

Jak zrobić sałatkę Cezara z kurczakiem?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
Sałatka Cezar to jedna z moich ulubionych sałatek. Jest w niej wszystko co lubię - sałata, kurczak, grzanki, ser. Poza tym jest łatwa w przygotowaniu i bardzo sycąca. Istnieje wiele wersji i wiele przepisów na „Cezara”. Jednak wydaje mi się, że ta sałatka najlepiej smakuje z kurczakiem. Poniżej znajdziesz wypróbowany przepis.
P

* – Sałatka –
* 2-3 sałaty rzymskie, porwane w poprzek na kawałki grubości około 3cm, opłukane i bardzo dobrze wysuszone
* 1 duży ząbek czosnku, rozgnieciony
* 2-3 łyżki soku z cytryny
* ½ łyżeczki sosu Worcestershire (do kupienia tutaj)
* 5 łyżek oleju rzepakowego
* 5 łyżeczek oliwy extra virgin
* ¾ szklanki drobno zmielonego parmezanu
* pieprz czarny mielony
* 2 duże żółtka
* 1 łyżka rozgniecionych widelcem na pastę filetów anchois (opcjonalnie)
* 1-2 filety z kurczaka
* – Grzanki –
* 5 łyżek oliwy extra virgin
* 1 średni ząbek czosnku, rozgnieciony
* 5 szklanek pokrojonego w kostkę pieczywa (najlepiej ciabatty)
* ¼ szklanki wody
* ¼ łyżeczki soli
* 2 łyżki tartego parmezanu

1
Filety z kurczaka rozbij. Następnie dopraw je do smaku pieprzem, solą, opcjonalnie odrobiną ostrej papryki. Podsmaż je na grillu lub nieprzywierającej patelni, używając małej ilości tłuszczu. Po usmażeniu umieść filety na papierowym ręczniku, by odciągnąć z nich tłuszcz. Pokrój filety w kostkę. Zamiast grillowanych filetów, możesz również użyć kurczaka z rusztu, pamiętaj jednak, by wcześniej odsączyć z niego tłuszcz.
2
Teraz zajmij się grzankami. W małej miseczce zmieszaj ze sobą rozgnieciony czosnek i 1 łyżkę oliwy. Ostaw miskę na bok. W dużej misce umieść pokrojone w kosteczkę pieczywo. Posól je i spryskaj wodą. Lekko dociśnij kosteczki, by wchłonęły wodę. Pozostałe 4 łyżki oliwy wylej na dużą, nieprzywierającą patelnię. Rzuć na nią namoknięte grzanki i gotuj na średnim ogniu, często mieszając, przez 7-10 minut (dopóki grzanki nie zrobią się złocisto-brązowe i chrupiące).
3
sałatka cezar - krok 3
Zdejmij patelnię z ognia, grzanki przesuń na boki patelni, a na jej środek wlej mieszankę oliwy i czosnku. Podgrzej ją na jeszcze ciepłej patelni przez 10 sekund, a następnie posyp wszystko parmezanem i popodrzucaj grzanki, dopóki nie obtoczą się równomiernie w parmezanie i czosnku. Gotowe grzanki wsyp do miseczki i odstaw.
4
sałatka cezar - krok 4
Przejdź do przygotowywania sałatki. W dużej misce zmieszaj rozgnieciony czosnek z 2 łyżkami soku z cytryny. Odstaw na 10 minut. Sałatę porwij w poprzek na kawałki o szerokości około 2cm. Opłucz ją i dobrze osusz.
5
sałatka cezar - krok 5
Wmieszaj sos Worcestershire, żółtka i pastę z anchois (opcjonalnie) do cytrynowo-czosnkowej mieszanki. Ciągle mieszając, powoli, ale jednostajnie, wkrapiaj do mieszanki olej rzepakowy i oliwę z oliwek. Dodaj ½ szklanki parmezanu i pieprz do smaku. Mieszaj całość, dopóki nie utworzy jednorodnej mieszaniny. Jeśli boisz się sosu z surowych żółtek, zamiast nich możesz użyć majonezu. Sos smakuje prawie tak samo dobrze.
6
sałatka cezar - krok 6
Porwaną, opłukaną i dobrze osuszoną sałatę dodaj do zrobionej wcześniej mieszaniny. Potrząśnij miską, by pokryć sosem całą sałatę. Dodaj kurczaka oraz grzanki i ostrożnie wymieszaj. Wlej łyżkę soku z cytryny do smaku. Podawaj natychmiast, posypując sałatkę pozostałą ¼ szklanki parmezanu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Sałatka z serem feta, pomidorami i rzodkiewką
rzodkiewka
sałatka z kurczakiem orzechami i winogronami

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane