jesienny bukiet w dyni

Jak zrobić jesienny bukiet w dyni?
Mala95 - specjalista Tipy.pl

O tej porze roku mamy do dyspozycji różnorodne gatunki dyń. Szczególnie atrakcyjnie prezentują się małe dynie ozdobne. Bez naszej ingerencji, same w sobie stanowią doskonałą dekorację. Jeśli jednak pragniesz czegoś więcej, użyj dyni jako wazonu i włóż do niej piękny jesienny bukiet. Więcej szczegółów tej kompozycji poznasz poniżej.
1
Poszukaj możliwie najbardziej okrągłej dyni. Musi być od spodu spłaszczona, żeby stabilnie stała na stole.
2
Odetnij górną część dyni i wyskrob z niej miąższ oraz pestki. Pestki zachowaj, wysuszone stanowią doskonałą i zdrową przekąskę.
3
Wewnątrz dyni umieść plastikowy kubek lub inny pojemniczek, którego rozmiary są porównywalne z rozmiarami dyni.
4
W pojemniku umieść odpowiednio przyciętą gąbkę florystyczną (do kompozycji na mokro). Wypełnij nią cały pojemnik. Dociśnij gąbkę i zmocz ją wodą.
5
Teraz ułóż kompozycję z jesiennych kwiatów, liści i ziół. Liście mogą być żywe lub zasuszone. Użyj jarzębiny (żywej lub suszonej), kasztanów i żołędzi (nadziej je na druciki), ziół i sezonowych kwiatów. Ja mój bukiet zrobiłam z dalii, przywrotnika, liści klonu i owoców dziurawca. Pamiętaj, że bukiet powinien mieć jesienne kolory, zadbaj o to, by był utrzymany w tonacji żółci, czerwieni i brązu. Zielone zioła pomogą go nieco ożywić.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane