Półmisek z wędlinami

Jak ozdobić półmisek?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Półmisek z wędlinami
1 z 7
Gdy podajesz mięso lub wędlinę na półmisku często wydaje się on jakiś pusty i mało wytworny. Możesz oczywiście ozdobić go zieloną sałatą lub innymi warzywami, ale możesz też szybko i bardzo łatwo zrobić nieco bardziej wyszukane ozdoby. Poniżej znajdziesz instrukcję jak wykonać kilka ozdób, które świetnie będą się prezentowały na półmisku i zachwycą twoich gości.
P

* Zielony ogórek
* Rzodkiewka
* Pomidor lub pomarańcza
* Papryka lub żółty ser

1
Nacinanie ogórka
PALEMKI

Nie obrane ze skórki zielone ogórki tniemy wzdłuż na cienkie paski. Każdy pasek nacinamy w wzdłuż na wysokości 3/4, miejsce koło miejsca, następnie 2-3 paski zwijamy razem w rulon. Można delikatnie związać nitką.
2
Róża z rzodkiewki
RÓŻYCZKI

Róże możemy wykonać z rzodkiewki lub pomidora. Rzodkiewki nacinamy wzdłuż i w poprzek uważając, aby ich nie poodcinać. Powstałe w ten sposób płatki delikatnie rozchylamy. Możemy również zamiast nacięć wyciąć taką różyczkę jak na zdjęciu obok. Jeżeli robimy róże z pomidora musimy obrać go ze skórki, tak, aby uzyskać jak najdłuższe fragmenty obierków. Owijamy obierki luźno wokół palca, zdejmujemy je i różyczki są gotowe.
3
Myszka z rzodkiewki
MYSZKI

Myszki robimy z rzodkiewek, którym pozostawiamy półcentymetrowe pędy i ogonek. Przód będzie od strony pędów, które stworzą wąsy. Nad pędami na wysokości 1/3 robimy dwa nacięcia, w które wkładamy talarki wycięte z drugiej rzodkiewki, są to uszy. Uszy możemy zrobić również z jednego talarka wycinając w nim trójkąt (zdjęcie obok). Oczy można zrobić z ziarenek pieprzu. Aby myszka stała odcinamy kawałek rzodkiewki aby spód był płaski.
4
róża z pomidora
KORONKI

Koronki wycinamy z twardych i krągłych pomidorów. Ostrym nożem w połowie pomidora robimy głębokie nacięcia (tak, aby w końcu przeciąć go no pół) w kształcie powtarzającej się litery W. Z jednego pomidora otrzymujemy 2 koronki. W ten sam sposób możemy zrobić koronki z pomarańczy nie obranych ze skórki.
5
Róża z pomidora i liście z ogórka
LIŚCIE

Liście możesz zrobić z ogórka wycinając najpierw z niego określony kształt a później wycinając ze skórki wzór.
6
Obento
Możesz też kupić specjalne foremki do ozdób lub użyć foremek do ciasteczek np. w kształcie gwiazdek lub kwiatków. Wytniesz nimi ładne ozdoby w papryce lub grubszych plastrach sera żółtego.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Tatar z wołowiny
chipsy z jabłek
Pasta z cukinii

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

grazyna2
06.05.2013
Fajne pomysły, ale warto pamiętać o zielonej natce pietruszki-ona też może być naturalnym listkiem czy też ogonkiem.
Blondyneczka
24.02.2013
Bardzo ciekawe pomysły. Ja często kombinuje i tworze różyczki z cebuli. Pięknie się rozwarstwia i tworzy ciekawy wzór.