strój Czerwonego Kapturka

Jak zrobić strój Czerwonego Kapturka?

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
Strój Czerwonego Kapturka jest o tyle prosty w przygotowaniu, że nie potrzeba ci praktycznie nic więcej prócz.. czerwonego kapturka. Jeśli twoje dziecko w szkolnym przestawieniu zostało obsadzone w tej właśnie roli, prawdziwa z ciebie szczęściara. Wystarczy, że zrobisz córce uroczą czerwoną pelerynkę i strój w zasadzie gotowy. Instrukcja wykonania takiej pelerynki – poniżej.
P

* kawałek czerwonego, grubego materiału
* kawałek czerwonego materiału na podszewkę
* czerwona materiałowa wstążka
* cyrkiel
* kreda
* igła z nitką, maszyna do szycia
* ostre nożyczki

1
Pelerynka powinna sięgać ud. Wykonaj ją z czerwonego, w miarę grubego materiału. Będzie ci również potrzebny czerwony materiał na podszewkę i tasiemka do zawiązania pelerynki pod szyją.
2
strój czerwonego kapturka - krok 2
Żeby zrobić symetryczną pelerynkę, złóż każdy z materiałów na pół i za pomocą cyrkla i kredy narysuj na nim ćwiartkę okręgu (patrz zdjęcie obok). Miejsca zgięcia materiału powinny określać gdzie zaczyna się, a gdzie kończy łuk. Promień takiego okręgu powinien wynosić około 70cm. Obetnij również prawy górny róg materiału – będzie to kołnierz pelerynki. Tworzący go łuk powinien zaczynać się około 6-7cm poniżej prawego górnego rogu. Wytnij dwa identyczne kształty: z materiału właściwego oraz podszewki.
3
strój czerwonego kapturka - krok 3
Teraz połóż materiał na poszewce – prawą stroną do prawej strony poszewki. Zepnij szpilkami. Zszyj obie tkaniny razem, około 1cm od krawędzi. Nie zaszywaj całej pelerynki. Zostaw mały otwór niezaszyty (posłuży do wywinięcia jej na prawą stronę).
4
strój czerwonego kapturka - krok 4
Poprzez otwór pozostawiony w kroku poprzednim, wywiń pelerynkę na prawą stronę. Gdy to zrobisz, zaszyj otwór.
5
szablon kapturka
Teraz zajmij się wykonaniem kapturka. Spójrz na schemat obok. Wytnij dwa takie elementy z grubego materiału i dwa z podszewki.
6
Dwa kawałki z grubego materiału połóż jeden na drugim, prawymi stronami do wewnątrz. Zepnij krawędzie szpilkami. Zszyj wzdłuż łuku.
7
To samo zrób z materiałem na podszewkę.
8
Przyszyj kapturek z podszewki do kapturka z materiału.
9
Teraz przyszyj kapturek do pelerynki. Pod szyją zamocuj kawałek czerwonej tasiemki. Będzie ona służyła do zawiązywania pelerynki na szyi.
10
Żeby strój był kompletny, przygotuj również koszyczek, z którym Czerwony Kapturek będzie szedł do babci.
?

Wskazówki
Jeśli wydaje ci się, że ten projekt przerasta twoje zdolności krawieckie, zawsze możesz kupić gotowy strój Czerwonego Kapturka w sklepie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

latawiec
Nauka rysowania człowieka
8 letni chłopiec

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

daria16rog
11.01.2013
Mamy wyjście awaryjne na bal przebierańców.
agness
10.11.2011
Dzięki! Bardzo pomocne :)