nachos z tortilli

Jak zrobić nachos z tortilli?

Hose - specjalista Tipy.pl
Nachos to doskonała przekąska na imprezę lub jesienne wieczory spędzone przed telewizorem. Jeśli lubisz kuchnię meksykańską, na pewno zechcesz dowiedzieć się jak zrobić takie nachos w domu. Jeśli zaś to twój pierwszy raz z tymi „chipsami”, koniecznie musisz ich spróbować. Poniżej znajdziesz przepis na szybkie nachos z tortilli. Smacznego.
P

* 1 opakowanie tortilli kukurydzianej
* 1 łyżka oleju lub oliwy
* sól do smaku
* blacha do pieczenia
* papier pergaminowy lub masło
* pędzel do smarowania ciasta

1
nachos z tortilli - krok 1
Przygotuj wszystkie składniki. Ja użyłem tortilli kukurydzianej, ponieważ nachos z niej przygotowane moim zdaniem smakują najlepiej. Jeśli nie masz dostępu do tego rodzaju tortilli, zrób nachos z tortilli pszennej.
2
nachos z tortilli - krok 2
Rozgrzej piekarnik do temperatury 175°C. Blachę do pieczenia natłuść lub wyłóż papierem pergaminowym. Następnie posmaruj jedną stronę każdej tortilli odrobiną oleju lub oliwy. Jeśli chcesz, dopraw je do smaku. Układaj posmarowane tortille jedna na drugiej, natłuszczoną stroną do góry.
3
nachos z tortilli - krok 3
Teraz za pomocą ostrego noża przekrój „tort” z tortilli na 8 części.
4
nachos z tortilli - krok 4
Ułóż nachos na natłuszczonej (lub wyłożonej papierem pergaminowym) blasze. Pamiętaj, żeby zachować między nimi odpowiednią odległość.
5
nachos z tortilli - krok 5
Włóż je do rozgrzanego piekarnika i piecz przez 10 minut, dopóki brzegi nachos nie zaczną się robić złotobrązowe. Wyciągnij je wówczas z piekarnika (mogą nie wyglądać na chrupiące, ale nie bój się, staną się takie, gdy ostygną). Zostaw nachos na blasze przez kilka minut, żeby ostygły. Teraz sprawdź, czy są chrupiące. Jeśli nie, włóż je do piekarnika na kolejne 1-2 minuty.
6
nachos z tortilli - krok 6
Przenieś nachos na drucianą kratkę do studzenia. Nachos stygną bardzo szybko. Gdy tylko będą zimne, włóż je do plastikowych woreczków z zapięciem strunowym lub szczelnego pojemnika. Najlepiej będą smakować z sosem salsa.

Powiązane porady

Tatar z wołowiny
chipsy z jabłek
daktyle

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane