Róża quilling

Jak zrobić różę metodą quillingową?·

AkabaAkaba - specjalista Tipy.pl
Róża quilling
1 z 14
Quillingiem nazywamy technikę z rodzaju papieroplastyki, która polega na tworzeniu fikuśnych ozdób przy pomocy specjalnych igieł, na które nawijane są cienkie paski papieru. Obecnie coraz bardziej zyskuje na popularności i stanowi jedną z ulubionych form twórczego działania wśród hipsterów, których fascynuje każdy niecodzienny rodzaj sztuki. Różami wykonanymi metodą quillingową możesz ozdobić kartki, zaproszenia lub wykonać z nich abstrakcyjny obraz.
1
Zestaw do quillingu
Potrzebujesz:

- papier do quillingu - każdy będzie dobry, ale najlepszy 1-0,6 cm. Paski o takich szerokościach możesz kupić (na przykład tutaj) lub wyciąć sobie sama. Aby zrobić jedną różyczkę będzie ci potrzebny pasek o długości około 18cm.
- igła do quillingu (do kupienia tutaj)
- nożyczki
- klej (do papieru)
- plastikowa tacka (na klej)
- wykałaczka (do nakładania kleju)

2
Quilling róża 2
Wytnij pasek o szerokości 1 cm i długości 18 cm. Przytrzymaj pasek w lewej ręce, w prawej igłę. Włóż koniec paska pomiędzy szczeliny igły.
3
Quilling róża 3
Trzymaj igłę prostopadle do ziemi w prawej ręce i powoli zacznij zawijać dookoła niej pasek poprzez obracanie igły w kierunku wskazówek zegara. Zrób kilka okrążeń, aby papier się dobrze trzymał. Będzie to środek róży.
4
Quilling róża 4
Lewą ręką zagnij pasek o 90 stopni do góry. Nie ma potrzeby dociskać palcami zagięcia.
5
Quilling róża 5
Kontynuuj obracanie igły w kierunku wskazówek zegara zawijając na igłę całe zagięcie. Podczas zawijania stopniowo obniżaj lewą rękę w dół, aby pasek znów znalazł się w pozycji poziomej.
Następne 3 zdjęcia pokazują dokładnie proces zaginania i zawijania. Pierwsze zdjęcie jest wykonane zaraz po pierwszym zagięciu.
6
Quilling róża 6
Chwilkę później lewa ręka obniża położenie paska - prawa ręka nadal nawija pasek na igłę.
7
Quilling róża 7
Troszkę później...
8
Quilling róża 8
Teraz nadszedł czas na kolejne zagięcie. Uwaga: Rób zagięcia jedno po drugim. Jak skończysz jedno to zacznij robić kolejne.
9
Quilling róża 9
Drugie zagięcie gotowe. To zdjęcie jest zrobione zaraz przed 3 zagięciem.
10
Quilling róża 10
Rób zagięcia i zawijaj pasek dopóki on się nie skończy. Róża już zaczyna nabierać kształtów. Zdjęcie obok jest zrobione po około 6-7 zagięciu.
11
Quilling róża 11
Jak pasek zacznie ci się kończyć ściągnij różę z igły i pozwól płatkom się nieco rozluźnić. Popraw wygląd róży poprzez jej delikatne obracanie lub lekkie odgięcie płatków. Koniec paska przyklej pod spód róży.
12
Quilling róża 12
Uwaga: Najlepiej będzie oderwać końcówkę paska. Oderwana końcówka będzie mniej widoczna po przyklejeniu niż końcówka odcięta nożyczkami.
13
Quilling róża
Quillingowa różyczka z papieru gotowa!
Strona 1 z 14

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

natalia
11.03.2012
gdzie się kupuje tą igłe ?
aneta
25.01.2012
Sliczne te roze postaram sie zrobic