arbuz

Jakie właściwości ma arbuz?

puapka - specjalista Tipy.pl
arbuz
1 z 14
Arbuz pochodzi z Południowej Afryki, ale znany i dostępny jest dziś na całym świecie. Na szczęście. Dzięki niemu nasze organizmy funkcjonują lepiej, a my jesteśmy zdrowsi. Arbuzy są świetne na upalne dni jak i jako zdrowa przekąska zamiast czekolady czy chipsów. Dzięki niskiej zawartości kalorii możemy sięgać po nie będąc na diecie. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, w czym pomoże Ci jedzenie arbuza. Bo oprócz walorów smakowych, ma też świetne właściwości zdrowotne.
1
właściwości arbuza - krok 1

Słodki arbuz jest naładowany jednymi z najważniejszych dla nas antyoksydantów. Jednym z nich jest na przykład likopen (szczególnie w czerwonych arbuzach). Ze swoich właściwości antyoksydacyjnych znany jest też beta karoten, którego możemy znaleźć w arbuzie dość pokaźne ilości. Oprócz tego, ze jest on antyoksydantem utrzymuje Twoje serce w dobrej formie zapobiegając jego przedwczesnemu starzeniu się oraz związanym z wiekiem chorobom serca i układu krwionośnego. Antyoksydanty wędrują przez cały nasz organizm neutralizując wolne rodniki, które potrafią wyrządzić nam wiele szkód. A te szkody to między innymi utlenianie cholesterolu, przez co szybciej odkłada się on na ściankach naszych żył, co może prowadzić do chorób serca a nawet zawału. Z cholesterolem walczą też zawarte w arbuzie witamina C, karotenoidy i potas.

2
właściwości arbuza - krok 2

Dzięki dużej zawartości potasu i magnezu arbuz świetnie działa na obniżenie ciśnienia krwi. Karotenoidy zapobiegają twardnieniu ścianek żył i tętnic, przez co obniża się w nich właśnie ciśnienie. Jeśli więc podskoczy Ci ciśnienie, zjedz arbuza.

3
właściwości arbuza - krok 3

Potas, który możemy znaleźć w arbuzie jest pomocny przy oczyszczaniu nerek z różnych toksycznych substancji. Co więcej, pomaga zredukować nagromadzoną ilość kwasu moczowego we krwi niwelując tym samym ryzyko uszkodzenia nerek oraz powstania kamieni nerkowych. Do tego wszystkiego arbuz dzięki dużej zawartości wody zmusza nerki do większej pracy, przez co częściej musimy korzystać z toalety w celu oddania moczu. Na skutek tego, nasze nerki są regularnie oczyszczane. Dodatkowo, wspomniane już wcześniej antyoksydanty dbają o zdrowe i silne nerki.

4
właściwości arbuza - krok 4

Arbuzy dzięki swojemu składowi są pomocne również przy redukowaniu temperatury ciała. Wiele mieszkańców krajów tropikalnych je gorącymi popołudniami arbuzy, aby ugasić nie tylko pragnienie, ale obniżyć temperaturę nagrzanego ciała zapobiegając udarowi. W Indiach na przykład w porze suchej, kiedy mocno grzeje słońce, można znaleźć arbuzy w sprzedaży na każdej ulicy.

5
właściwości arbuza - krok 5

Diabetycy, którzy powinni zwracać szczególną uwagę na kaloryczność potraw i zawartość w nich cukru często narzekają, że nie mogą pozwolić sobie na wiele wspaniałych przekąsek czy dań. Mogą za to bez obaw jeść arbuzy. Pomimo tego, że są słodkie są bardzo bezpieczne ponieważ w 99 procentach składają się z wody i błonnika. Ponadto różne witaminy i minerały zawarte w arbuzach, jak a przykład potas czy magnez pomagają w lepszej pracy insuliny w naszym organizmie. Innym składnikiem arbuza jest arginina, również ma rewelacyjny wpływ na poziom i działanie insuliny na cukier w organizmie.

6
właściwości arbuza - krok 6

Arbuz jest świetny na oczy. A to wszystko za sprawą beta karotenu, luteiny, witaminy C i zeaksantyny. Pomogą one chronić oczy przed zwyrodnieniem plamki żółtej. Ponadto te cudowne antyoksydanty działają i pomagają nam w walce z innymi chorobami oczu związanymi z wiekiem, jak na przykład suchość oka, uszkodzenie nerwu ocznego czy jaskra.

7
właściwości arbuza - krok 7

Arginina zawarta w arbuzach niweluje dysfunkcje seksualne. Działa ona na podobnych zasadach jak Viagra. Podwyższa ilość tlenku azotu, co rozluźnia żyły i zwiększa przepływ krwi. Arbuz jest nie tylko dla tych, którzy zmagają się z impotencją, ale działa też prewencyjnie.

8
właściwości arbuza - krok 8

Udowodniono, że witamina C i karoten zawarte w arbuzach redukują ryzyko chorób serca, wspomagają nasz organizm w astmie, redukują ryzyko raka jelita grubego, łagodzą symptomy osteoporozy, bóli reumatycznych i zapalenia stawów.

9
właściwości arbuza - krok 9

Likopen zawarty w arbuzie jest efektywny w walce z rakiem czy przerostem prostaty. Ponadto pomagają w naprawie uszkodzonych tkanek. Pestki arbuza są bogate w dobre tłuszcze i proteiny.

10
właściwości arbuza - krok 10

Zawarta w arbuzach witamina B wspomaga nasz metabolizm i poziom energii w organizmie. Nawet picie soku z arbuza zwiększa poziom energii. Jesteśmy żywsi i więcej nam się chce.

11
właściwości arbuza - krok 11

Częste jedzenie arbuza poprawia stan naszej skóry. Staje się ona bardziej nawilżona i wygląda młodziej. Badania wykazały, że arbuz obniża ryzyko złego wpływu słońca na naszą skórę o niemalże 40 procent. To całkiem dużo. A wszystko dzięki zawartości likopenu, który filtruje szkodliwe promieniowanie UV chroniąc skórę przed jego skutkami.

12
właściwości arbuza - krok 12

Dzięki arbuzom możemy również lepiej sypiać w nocy. Udowodniono, że arbuz pomaga nam zapaść w głębszy sen nawet w 27 procentach przypadków. Arbuz podnosi poziom serotoniny, która sprawia, że mózg jest mniej podatny na rejestrowanie na przykład hałasów w czasie snu i nie wybudzamy się.

13
właściwości arbuza - krok 13

Arbuz nie jest szczególnie bogaty w jakiś jeden konkretny minerał czy witaminę. Za to zawiera w mniejszych ilościach ich kilka. Jakie to minerały i witaminy? Miedź (wspomaga tworzenie czerwonych krwinek), potas (zdrowe serce i mięśnie), magnez (prawidłowa praca serca), wapń, żelazo, fosfor, sód, cynk, mangan, witamina C (ułatwia wchłanianie żelaza, szybsze gojenie ran, zdrowa skóra, stres, przeziębienia), B6 (system nerwowy, prawidłowe działanie hormonów), A (głównie wzrok), kwas pantotenowy (na dobry metabolizm).

Strona 1 z 14

Powiązane porady

Naturalne zamienniki cukru
cukier

Podobne porady

Komentarze (29)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

k0ktajl
04.07.2016
@Love arbuzy: Widziałeś kiedyś arbuza w całości? Nie są takie płaskie :D
ja
23.07.2015
ja żuje duzo gumy o smaku arbuza
irek
23.07.2015
A to ze dzis we wszystkich marketach jest wyprzedaż arbuzów to oczywiscie przypadek, sprzedawczyki.
Love arbuzy
23.07.2015
Podoba mi sie to dziewcze z fotki nr.4. Moglbym ja zaprosic na wspolnego arbuza moze nawet i dwa.
sik
23.07.2015
A ja tam jak jem arbuza idé sikać,moja ciotka też dużo sika.;)
bobi
23.07.2015
Zjadam cztery arbuzy dziennie i wyglądam jak przez okno.
dziadunio
23.07.2015
Trzeba wziąć dużą strzykawę (najlepiej 250 ml) z długą grubą igłą i wstrzyknąć do środka niedużego, ale dojrzałego arbuza ćwiartkę spirytusu. Wstawić na kilka godzin do lodówki. Skrzyknąć gości, każdemu wręczyć długą słomkę, najlepiej taką jak na Majorce używa się do picia sangrii z wiadra, zrobic w skorupce dziurki żeby wprowadzić słomki i ssać. Dobrej zabawy życzę. Jak gości więcej to zarówno arbuz jak i ilość elementu baśniowego (C2H5OH) musi być odpowiednio większa. A przy okazji po co są te kody dla idiotów ?
pluSminuS
23.07.2015
Znaczenie indeksu glikemicznego jest mniejsze przy wyborze owoców czy warzyw, ze względu na to, że zawierają one mało węglowodanów. Owoce dla cukrzyków to głównie owoce cytrusowe (z racji małej zawartości węglowodanów). Owoce i warzywa polecane są również ze względu na ich niewielką kaloryczność, a także dużą zawartość błonnika. Dieta cukrzycowa powinna zawierać 20 g błonnika na dzień.
___
Oto 10 najzdrowszych owoców, które nie podniosą ci poziomu cukru, a pozwolą cieszyć się wspaniałym orzeźwiającym smakiem:

Arbuz – kawałek soczystego arbuza działa orzeźwiająco, podczas gdy zażywasz kąpieli słonecznej, a co więcej, nie podniesie stężenia cukru we krwi, bowiem 220 g tego owocu to równowartość 10 g węglowodanów. Uważaj natomiast na sok z arbuza, albowiem stanowi skoncentrowane źródło węglowodanów z dużym poziomem glikemii.
Truskawki – nie ma nic lepszego jak miseczka truskawek na letni wieczór. Taki posiłek zawiera raptem 15 g węglowodanów, ale nie dodawaj za dużo śmietanki, spróbuj raczej zastąpić ją niskokalorycznym jogurtem.
Kantalupa – kubek pokrojonego w kosteczki melona z pewnością umili ci poranek, a mała zawartość węglowodanów sprawia, że możesz zjeść dużo bez obawy, że poziom glukozy wzrośnie.
Awokado – z tostem bądź wrzucone do świeżej sałatki sprawi, że każdy dzień będzie dla ciebie latem. Możesz też spać spokojnie, bowiem owoc ten jest ubogi w cukier.
Melon – to kolejny klasyk, który uprzyjemni ci deser wieczorową porą bądź śniadanie.
Brzoskwinia – średniej wielkości brzoskwinia (ok. 179 g) z pewnością sprawi, że poczujesz się lepiej, a i poziom glukozy nie wzrośnie drastycznie.
Wiśnie – jeśli jedzone są z umiarem, stanowią dobry wybór dla owocowej diety.
Grejpfrut – połówka tego owocu zapewni ci dobry start na cały dzień, bez nadmiernego podniesienia stężenia glukozy we krwi.
Pomarańcza – mała pomarańcza, choć wygląda niepozornie, jest wypełniona dobroczynną witaminą C oraz nie zawiera zbyt dużo węglowodanów.
Papaja – dwa plastry papai to doskonały dodatek do porannego posiłku z jogurtu. Możesz także dodatkowo sobie dogodzić, wyciskając trochę soku z pomarańczy do wspomnianego śniadania.
melon
23.07.2015
bzdury
Obserwatori
23.07.2015
Jakaś kolejna propaganda, tylko komu ma ona służyć, a komu szkodzić?? oto jest pytanie...