modelowanie włosów

Jak modelować włosy?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Często zdarza się, że mimo naszych wysiłków włosy nadal nie wyglądają tak, jak się tego spodziewaliśmy. Albo są ciężkie i wyglądają jak przylizane, albo wręcz przeciwnie – przypominają strzechę. Oto kilka sposobów jak poradzić sobie z tym problemem.
P

* Mgiełka
* Pianka do włosów
* Guma lub pasta modelująca
* Lakier do włosów
* Odżywka do włosów
* Suszarka do włosów
* Szczotka
* Prostownica

1
Niezawodnym sposobem na wymodelowanie włosów jest stosowanie kilku rodzajów produktu w zależności od fazy układania. Na mokre włosy najlepiej nałożyć mgiełkę, następnie piankę, a gdy włosy są już suche polecam stosowanie gumy. Po nadaniu fryzurze ostatecznego kształtu możemy użyć lakieru.
2
Lakier do włosów należy stosować ostrożnie i z umiarem. Gdy użyjemy go za dużo, utworzy się skorupa, gdy spryskamy włosy ze zbyt małej odległości – posklejają się. Najlepiej użyć lakieru z odległości około 30 cm – osiądzie na włosach równomiernie i fryzura nadal będzie lekka. Warto kupić kosmetyki z dodatkiem np. protein jedwabiu, które sprawią, że włosy będą miękkie i błyszczące.
3
Źle dobrane odżywki, zwłaszcza te bez spłukiwania, często sprawiają, że nasze włosy są ciężkie i trudno je ułożyć. Najlepsze będą odżywki w postaci mgiełek, używane w rozsądnych ilościach i nie wmasowywane w skórę głowy.
4
Gdy suszymy włosy, najlepiej używać kosmetyków do włosów poddawanych działaniu ciepłego powietrza. Modelować najlepiej przy pomocy szczotki, co zapobiega nadmiernemu puszeniu się włosów. Doskonałym rozwiązaniem są suszarki z modelującymi końcówkami.
5
Jeśli włosy są przyklapnięte, warto używać kosmetyków, które podniosą je u nasady. Ważne jest także samo układanie – włosy podnosimy na szczotce i dobrze je suszymy.
6
Używając prostownicy należy pamiętać, że prostujemy tylko włosy suche. Po zabiegu takim włosy są zniszczone, warto zatem na ich końcówki nałożyć mocne odżywki i regularnie podcinać je u fryzjera. Dobrym rozwiązaniem są dostępne obecnie prostownice ceramiczne i z nawilżaczem, które mniej niszczą włosy.
?

Wskazówki
* Warto sięgnąć po mocniejsze kosmetyki do stylizacji tzw. profesjonalne. Można je kupić w dobrych sklepach lub salonach fryzjerskich, gdzie przy okazji możemy o radę spytać specjalistę.
* Zamiast sklejającego włosy żelu polecam stosowanie wosku lub pasty utrwalającej, włosy będą lżejsze i błyszczące.

!

Uwaga!
* Zbyt duża ilość nałożonego jednorazowo kosmetyku może spowodować powstanie białego pyłu, który będzie się osypywał.

Powiązane porady

falowane włosy
ścinanie włosów
proste włosy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane