ćwiczenia na kanapie

Jak ćwiczyć na kanapie?

hugger - specjalista Tipy.pl
Gdy zbliżają się zimowe miesiące, dni stają się chłodniejsze, krótsze i już nie takie przyjemne tracimy ochotę na wychodzenie z domów. Chwytamy pilota w dłoń i zasiadamy przed telewizorami. Nie ma się więc co dziwić, że to właśnie zimą przybywa nam najwięcej kilogramów. Spróbujcie więc ćwiczyć w domu, bez utraty kontaktu ze swoją ukochaną kanapą. Ktoś bowiem wpadł na świetny pomysł i opracował kilka ćwiczeń, które bez problemu możesz zrobić pracując właśnie z kanapą. Zima więc nie musi być czasem straconym! Ćwicz i czuj się dobrze.
1
Przysiady na sofie

Przysiady na sofie. Usiądź na brzegu kanapy. Stopy rozchyl na szerokość bioder. Upewnij się, że kolana znajdują się w linii prostej nad kostkami, nie inaczej. Wstań. Połóż dłonie na biodrach. Wykonaj ruch jakbyś chciała usiąść na kanapie, ale zatrzymaj się dosłownie 2-3 centymetry od wygodnego siedziska na kanapie. Policz do 3 i wstań. Powtórz 15 razy. Odczekaj chwilę po czym znów wykonaj 15 powtórzeń. W miarę upływu czasu zwiększaj ilość kanapowych przysiadów.

2
Brzuszki

Brzuszki. Połóż się na kanapie i rozprostuj nogi. Wyprostuj również ręce i wyciąg ja nad głowę, aby łokcie były na wysokości uszu. Unieś wyprostowaną lewą nogę do góry, w tym samym czasie zbliż wyprostowane ręce do nogi, jakbyś chciała ją dosięgnąć. Następnie dotknij palców u stóp. Policz do dwóch i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 15 razy. Potem zrób to samo z drugą nogą. Jeśli nie dostajesz dłońmi do palców nóg, nie przejmuj się. Jeśli będziesz wykonywać to ćwiczenie regularnie, po pewnym czasie zauważysz dużą poprawę.

3
Wypady

Wypady. Stań tyłem do kanapy. Oprzyj dłonie na biodrach, lewą nogę oprzyj na kanapie, aby podbicie stopy bez problemu na niej się opierało. Prawa noga wyprostowana nie powinna jednak stać tuż przy kanapie (wykonując to ćwiczenie zrozumiesz dlaczego). Aby wykonać ćwiczenie musisz ugiąć kolano prawej nogi (nogi niebędącej na kanapie) o 90 stopni, uważając, aby kolano nie wyszło do przodu za daleko. Kolano powinno znaleźć się w linii prostej z kostką. Policz do 5 i wyprostuj nogę. Powtórz 15 razy. Potem powtórz zmieniając nogi.

4
Pompki

Pompki. Połóż dłonie na krawędzi ramienia kanapy na szerokość ramion. Nie zginaj rąk w łokciach. Odejdź stopami do tyłu. Nogi powinny być proste, stopy oparte na palcach. Żeby wykonać ćwiczenie ugnij ręce w łokciach, aby zbliżyć klatkę piersiową do oparcia kanapy. Następnie wyprostuj ręce. Zrób tyle pompek ile dasz radę. Zwiększając z czasem tą liczbę.

5
Ćwiczenie rąk

Ćwiczenie rąk. Połóż się na brzegu kanap na brzuchu, wyprostuj się. Ręka znajdująca się od strony krawędzi kanapy powinna swobodnie opadać na podłogę, druga beztrosko leżeć wzdłuż ciała. Chwyć w rękę leżącą na podłodze pilota lub małą butelkę z wodą. Wyprostuj rękę, aby była prostopadła do reszty ciała. Unoś ją do góry i opuszczaj w dół. Wykonaj 15 powtórzeń. Następnie odwróć się i zmień rękę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

skakanka
Szczupłe uda
fitness na schodach

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane