Samiec alfa

Jak być alfa?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Bycie samcem alfa jest proste pod warunkiem, że wiesz co masz robić. Poniżej znajdziesz kilka porad i wskazówek, dzięki którym zostaniesz liderem w grupie i łamaczem damskich serc.
1
Zachowaj odstęp

Nigdy nie powinieneś stać bliżej jakiejś osoby niż na odległość 1,5 długości ramion. Rozmawiając z kimś stój w lekkim rozkroku (aby ta pozycja nie wyglądała na agresywną powinieneś wyglądać również na zrelaksowanego i się uśmiechać).

2
Plecy wyprostowane i ramiona zrelaksowane

Nie napinaj się i pozwól swoim ramionom się zrelaksować. Kiedy jesteśmy w stresowych sytuacjach napinają nam się ramiona i żuchwa. Jeśli masz problem z rozluźnieniem ramion chwyć się z tyłu za ręce i w taki sposób przez chwilę pochodź. Trzymanie rąk za plecami jest uważane za eleganckie, wskazuje na silną osobowość a poza tym automatycznie rozluźnia ramiona i klatkę piersiową.

3
Uśmiech

Osoby pewne siebie częściej się uśmiechają, ponieważ czują się komfortowo w każdej sytuacji. Nie chodzi o uśmiech od ucha do ucha tylko delikatny, zrelaksowany uśmiech podczas interakcji z inną osobą. Popracuj nad swoim uśmiechem przed lustrem i dobierz taki, z którym będziesz wyglądać na pewnego siebie.

4
Broda do góry

Ludzie pewni siebie trzymają wysoko głowę (= eksponują swoją szyję. Powodem, dla którego uważamy osoby trzymające głowę wysoko za pewne siebie, jest fakt, że ewolucja zaprogramowała człowieka w taki sposób, aby chronił swoją szyję przed atakiem drapieżników. Jeśli trzymasz głowę wysoko eksponując szyję dajesz znać otoczeniu, że się nie boisz i potrafisz o siebie zadbać.). Uważaj jednak, aby nie chodzić z głową zadartą zbyt wysoko. We wszystkim należy zachować umiar panowie.

5
Ogranicz gestykulację rąk

Określona ilość ruchów rękami jest dobra, ponieważ pomaga w przekazywaniu informacji i sprawia, że ludzie szybciej podążają naszym tokiem myślenia, jednak i tutaj nie można przesadzać. Badania dowiodły, że osoby pewne siebie z wyższych sfer społecznych znacznie ograniczają gestykulację podczas rozmowy z drugą osobą.

6
Mów wolno

Istnieją dwa powody dla których ludzie mówią szybko a) nie czują się komfortowo w danej sytuacji, b) czują się bardzo komfortowo, jednak ich proces poznawczy jest szybki i dlatego mówią szybko, aby zdążyć powiedzieć wszystko o czym w danej chwili myślą. Niestety tylko psycholodzy (i teraz ty) znają powód b. Każdy inny myśli, że skoro mówisz szybko to musisz być zdenerwowany.

7
Rób pauzy

Robienie pauz podczas mówienia jest techniką hipnotyczną stosowaną przez każdego profesjonalnego mówcę na świecie. Robią oni pauzę w określonych momentach przemówienia po to, aby przyciągnąć zainteresowanie i uwagę słuchaczy. Więc rób pauzy!

8
Chodź w taki sposób, jakbyś zdążał do określonego celu

Ważne osoby można rozpoznać poprzez sposób w jaki chodzą. Jeśli idziesz przez miasto, to idź prosto do celu, pewnym krokiem bez zbędnego zatrzymywania się i błądzenia wzrokiem na boki.

9
Pochyl się do tyłu

Osoba, która jest najbardziej przechylona do tyłu to osoba, która najpewniej czuje się w danej sytuacji. Możesz wygiąć do tyłu plecy opierając się o ścianę czy siedząc na krześle - kluczem jest tutaj bycie rozluźnionym i zrelaksowanym. Pamiętaj, osoby zrelaksowane są pewne siebie i mają władzę.

10
Uścisk dłoni

Upewnij się, że kiedy się z kimś witasz i podajesz dłoń, to twój kciuk jest skierowany w dół ku podłodze. To sprawi, że druga osoba poczuje się automatycznie zdominowana (i będzie uważnie słuchać co masz do powiedzenia).

11
Werbalna siła

Męski styl konwersacyjny sprawia, że nie jesteś zdominowany podczas rozmowy z inną osobą. Zasadniczo, ważny biznesmen (również jeśli to kobieta) będzie starać się zdominować ciebie poprzez zadawanie ciągu pytań. Im więcej będziesz odpowiadać tym bardziej będziesz pod ich kontrolą.

Jak się więc przed tym bronić? Jeśli ktoś będzie chciał cię zdominować podczas rozmowy będzie zadawać ci dużo pytań i oczekiwać szybkich odpowiedzi (na pewno nie pomylisz tego ze szczerą ciekawością). Najlepiej w takim wypadku odpowiadać pytaniem na pytanie, ale nie w sposób obraźliwy! Przykładowo na pytanie "Ile masz lat?" możesz odpowiedzieć "A na ile lat według Ciebie wyglądam?".

Jak zatem wybrnąć z sytuacji? W przeciągu 5 pierwszych minut rozmowy z drugą osobą kiedy zadawane są pytania w stylu "Skąd pochodzisz? Czym się zajmujesz? Ile masz lat?" możesz odpowiadać na dwa różne sposoby:

- Poprzez sprawienie, że druga osoba odpowie najpierw na zadane pytanie: Oznacza to, że możesz powiedzieć ile masz lat, jednak wcześniej poproś, aby druga osoba zgadła. Spraw, aby druga osoba zrobiła coś dla Ciebie, zanim ty zrobisz coś dla niej. To jest bardzo ważne i będziesz uważany przez takie zachowanie za osobę dominującą i atrakcyjną dla kobiet.

- Odpowiadanie w zabawny sposób. "Skąd jesteś" - "Z nieba. Przybyłem, aby ratować świat przed zagładą". Jeśli nie będziesz wiedzieć co odpowiedzieć to po prostu odpowiedz "Zgadnij". Jeśli powiesz to słowo z przekonaniem i pewnością siebie, ludzie będą zgadywać (czyli robić coś dla ciebie) a ty podświadomie będziesz przejmować nad nimi kontrolę.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane