strój motyla

Jak zrobić strój motyla?

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
Każda dziewczynka chciałaby być na balu przebierańców królewną albo... motylem. O ile pierwszy z tych strojów można by nazwać „oklepanym”, o tyle z drugiego można uczynić prawdziwe dzieło sztuki. Przedstawiony przeze mnie projekt jest prosty w wykonaniu. Możesz stosować się do wszystkich podanych tu instrukcji lub uznać je za inspirację i stworzyć własną wersję kostiumu motyla. Niezależnie od tego, co postanowisz, twoje dziecko na pewno będzie wyglądać w nim uroczo.
P

* Sztywny, ale dający się łatwo wyginać drut
* Czarna, żółta i biała krepa
* Taśma florystyczna
* Klej w sztyfcie (mocny)
* Opaska
* Materiałowa taśma krawiecka (na szelki) i rzepy

1
strój motyla - krok 1
Z drutu zrób szkielet skrzydeł motyla. Skrzydła składają się z czterech pętli: dwóch dużych i dwóch małych. Końce drutu oklej taśmą florystyczną. Wzmocnij nią dobrze miejsce łączenia wszystkich czterech pętli. Oklej taśmą również cały drut tworzący szkielet. Będzie do niego łatwiej mocować pozostałe elementy.
2
strój motyla - krok 2
Dla każdej z czterech części skrzydeł odrysuj na czarnej krepie dwa identyczne elementy, używając drucianego szkieletu jako szablonu. Elementy z krepy powinny być o pół centymetra większe, niż dana część skrzydeł. Brzeg pierwszego kawałka krepy posmaruj klejem i umieść w tym miejscu druciany szkielet. Nałóż klej na drugi kawałek krepy i umieść go na drucianym szkielecie, zamykając drut w środku. To samo zrób dla pozostałych trzech części skrzydeł. Obetnij nadmiar bibuły dookoła krawędzi.
3
Teraz udekoruj skrzydła. Ja użyłam w tym celu żółtej i białej krepy. Wytnij z krepy dowolne kształty i naklejaj je na skrzydłach za pomocą kleju w sztyfcie.
4
Żeby zrobić szelki na skrzydła, podziel taśmę krawiecką na dwie równe części. Koniec każdej z tych części przyszyj na środku skrzydeł, zakrywając miejsce łączenia (taśmę florystyczną). Załóż dziecku skrzydła, poprowadź taśmę na ramiona, a następnie z powrotem pod pachami i złącz na plecach. Zaznacz odpowiednią długość, przyszyj w tym miejscu rzepy, a nadmiar wstążki obetnij.
5
Żeby zrobić czółka, na środku plastikowej opaski nawiń 50cm kawałek drutu. Zrób to w następujący sposób. Umieść opaskę w połowie długości drutu. Następnie owiń każdą z połówek drutu dookoła środka opaski kilka razy, a końce drutu wygnij tak, by każdy koniec tworzył jedno czółko. Owiń drut czarną krepą. Na czubku każdego czółka zrób kuleczkę z bibuły. Wzmocnij ją klejem. Krepą owiń również całą opaskę. Końce krepy przyklej do opaski/drutu, żeby się nie rozwinęła.
6
gotowy strój motyla
Ubierz dziecko w czarne getry i obcisłą czarną bluzkę. Na plecy załóż mu skrzydła, a na głowę opaskę z czółkami. Strój motyla gotowy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

mapa skarbów
latawiec
woreczki z grochem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane