korale z wełny czesankowej

Jak zrobić korale z wełny czesankowej?

poulina - specjalista Tipy.pl
Korale z wełny czesankowej w sklepie kosztują niemało. Jest to dość dziwne biorąc pod uwagę fakt, że ich zrobienie nie stanowi żadnego problemu. Wełna czesankowa dostępna jest w sklepach w dużej palcie barw. Jeśli jednak nie znajdujesz nic, co odpowiadałoby twoim preferencjom, kup naturalną wełnę czesankową i zafarbuj ją. Poniżej dowiesz się jak zrobić korale przedstawione na zdjęciu obok. Wykorzystaj tą instrukcję do tworzenia własnej kolekcji czesankowej biżuterii.
P

* 0,5 metra białej wełny czesankowej lub mniejsza ilość czesanki w wybranych kolorach (do kupienia tutaj)
* barwniki do tkanin w wybranych kolorach (opcjonalnie)
* woda
* biały ocet winny
* miarka
* naczynie przeznaczone do gotowania w mikrofalówce
* gumowe rękawiczki
* folia śniadaniowa
* plastikowa łyżka
*

1
Podziel wełnę czesankową na tyle części, ile ma być kolorów korali. Następnie namocz wszystkie kawałki przez 20 minut w naczyniu z gorącą woda.
2
Barwnik rozrób z wodą i wymieszaj plastikową łyżką. Dodaj białego octu. Wymieszaj. Octu powinno być trzy razy mniej, niż wody. Przygotuj różne odcienie danego koloru korzystając z tego samego barwnika (u mnie są to np. cztery odcienie niebieskiego, dwa odcienie zieleni, dwa odcienie żółci, pomarańczowy i trzy odcienie czerwieni). Nasycenie koloru zmienisz dodając więcej wody lub barwnika – w zależności od efektu, jaki chcesz otrzymać.
3
Wyjmij wełnę z gorącej kąpieli i wyciśnij z niej tyle wody, ile tylko się da (ale nie wykręcaj). Połóż każdy kawałek wełny na kawałku folii śniadaniowej.
4
Ubierz gumowe rękawiczki. Powoli wylej na wełnę rozcieńczony barwnik, dopóki wełna całkowicie nim nie nasiąknie. Owiń folię dookoła kawałka wełny i zabezpiecz nitką. Analogicznie postępuj z każdym wełnianym kawałkiem.
5
Umieść wełniane kawałki w pojemniku, a ten z kolei włóż do mikrofalówki na 2 minuty. Wełna będzie gotowa, jeśli woda, którą wypuści będzie bezbarwna, a sama wełna pociemnieje. Uważaj, ponieważ będzie ona bardzo gorąca.
6
Wyjmij wełnę z foli śniadaniowej i udrzyj kawałek wielkości piłeczki do golfa. Zroluj go w kulkę (może to potrwać nawet 2 minuty). Im dłużej będziesz rolować wełnę, tym mniejsza i bardziej zbita stanie się kulka.
7
Gdy będziesz zadowolona z rozmiarów koralika, odłóż go do wyschnięcia. Analogicznie postępuj z pozostałymi koralikami.
8
Gdy koraliki wyschną, przewlecz przez nie tasiemkę lub rzemyk, tworząc piękny naszyjnik.

Powiązane porady

pleciona bransoletka z rzemyka
Kable od słuchawek ozdobione muliną

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kopa
16.10.2011
co to jest "folia śniadaniowa"? Sorry ale pierwszy raz slyszę takie określenie. Można ją wkładać do mikrofalówki, więc przypuszczam, że nie chodzi o alu.