kąpiel w wannie

Jak przygotować kąpiel dla poprawy urody?
UrodaUroda - specjalista Tipy.pl

Kąpiel to dla każdego z nas czas relaksu po męczącym dniu pracy. Ale dodaj do niej zioła, miód czy otręby, a przekonasz się o jej dobroczynnym działaniu. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak połączyć przyjemność, jaką daje nam wylegiwanie się w wannie z pożytecznym działaniem kąpieli.
P

* Liście mięty
* Rumianek, macierzanka, owoce jałowca
* Oliwa z oliwek
* Mleko
* Zmielone migdały i olejek migdałowy
* Herbatka ze skrzypu
* Olejek z melisy
* Miód
* Suszone liście mięty pieprzowej

1
Kąpiel zaplanuj najlepiej na wieczór lub popołudnie. Najlepiej po upływie godziny od ostatniego posiłku i tak, aby potem nie musieć wychodzić z domu. Po wyjściu z wanny, wklep w ciało balsam, otul się ciepłym szlafrokiem i zrelaksuj się.
2
Kąpiel dodająca energii po wyczerpującym dniu

50g liści mięty, zmieszaj z 15 g rumianku, macierzanki i owoców jałowca. Mieszankę zalej 1 litrem wrzątku, gotuj 15 minut pod przykryciem. Po tym czasie przecedź i wlej płyn do wanny z ciepła wodą. Możesz również kupić w aptece gotową miksturę na zmęczenie.

3
Kąpiel nawilżająca, zapobiegająca wysuszaniu naskórka

Sposobem na przyrządzanie takiej kąpieli jest dodanie do letniej wody 3 łyżek oliwy z oliwek. Polecam także wsypać do jednego litra mleka, ok. 100g zmielonych migdałów, dodać 10 kropli olejku migdałowego i tak przygotowana miksturę wlać do ciepłej kąpieli. Skóra będzie idealnie nawilżona.

4
Kąpiel ujędrniająca, która uelastyczni i zregeneruje naszą skórę

Przygotowanie tego typu kąpieli zajmuję nam zaledwie chwilkę, wystarczy 5 herbatek ze skrzypu wlać do wanny z wodą, dodać 5 kropli eterycznego olejku z melisy. Kąpiel będzie bardzo przyjemna, a zarazem lecznicza.

5
Kąpiel wzmacniająca i dodająca zmęczonej i bladej skórze ładnego kolorytu

Najpopularniejszym sposobem jest zalanie 8 łyżek miodu bardzo ciepłą, ale nie wrzącą wodą. Powstały płyn należy wlać do wanny z ciepłą wodą i kąpiel gotowa. Możesz również do kąpieli dodać zioła- 100 g suszonych liści mięty pieprzowej zalać 3 litrami wrzątku, zostawić pod przykryciem na pół godziny. Powstały napar przecedzić, wlać do wanny z ciepła wodą.

?

Wskazówki
* Ciepła kąpiel (35-37°C) wspaniale relaksuje, ale powinna trwać maksymalnie 30 minut, gorąca kąpiel (38- 40°C) od 5 do 10 minut.
* Wylegiwanie się w wannie sprzyja wiotczeniu naskórka i może przyczyniać się do pękania drobnych naczynek krwionośnych.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

#18637
06.04.2013
Ja również dodaję czasem trochę mleka, albo oliwy do kąpieli. Wystarczy kilka kropli oliwy a ciało po wyjściu z wanny jest gładkie, nawilżone i odżywione.
Czasem, kiedy mam następny dzień wolny, do wanny wkraplam oliwę i zamaczam się cała, razem z włosami. Nie myję włosów. Kładę się spać (na poduszkę kładę ręcznik, żeby nie zabrudzić poduszki oliwą z włosów), rano myję włosy. Kiedy ja śpię oliwa na włosach nawilża je! :)
maggie
26.06.2010
polecam kąpiel z dodatkiem mleka i miodu. wystarczy rozpuścić kilka łyżek miodu w 1-2 l ciepłego mleka i dodać do wody. więcej pomysłów można znaleźć tu http://mellea.pl/articles/kapiele-dla-zdrowia-i-urody