cmentarz

Jak wybrać wazon na cmentarz?

flora - specjalista Tipy.pl
Wazony na cmentarz występują w różnych kolorach i wzorach. Różnią się też materiałem, z którego są wykonane. Jak więc wybrać taki wazon na cmentarz, który prócz ładnego wyglądu zagwarantuje nam również trwałość, niezależnie od warunków atmosferycznych? Odpowiedź poniżej.
1
Często prowadzimy długie rozważania na temat wyboru odpowiednich kwiatów na cmentarz, zapominając o tym, że nawet najpiękniejsze kwiaty potrzebują odpowiedniej oprawy. Wybierając wazon na cmentarz rozważmy:
2

Kształt – to pierwsza rzecz, którą trzeba ustalić kupując wazon na cmentarz. Do wyboru mamy wazony stożkowe, cylindryczne lub w kształcie urny. Kształt zazwyczaj nie odzwierciedla faktycznej pojemności wazonu, dlatego warto się dokładnie zastanowić co jest nam potrzebne, zanim zachwycimy się samym wyglądem.

3

Wazony z brązu – wazony na cmentarz wykonane z brązu to doskonały wybór. Nie tylko dobrze wyglądają, ale są w stanie przetrwać nawet najcięższe warunki atmosferyczne. Dostępne są w kolorze brązowym i złotym, w bogatej gamie kształtów. Wazon z brązu będzie wyglądał jak nowy przez długie lata.

4

Wazony z granitu lub marmuru – one również cechują się dużą trwałością. Zazwyczaj są wbudowane w płytę nagrobkową lub mogą być do niej przymocowane później. Dostępne są w wielu różnych typach kamienia, by pasowały do rodzaju materiału, z którego wykonana jest płyta nagrobna. W przypadku granitowych wazonów należy dokładnie sprawdzić, czy nie mają one żadnych pęknięć i wyżłobień. Jesienią w szczelinach może gromadzić się woda, która po zamarznięciu przy niskich temperaturach jest w stanie „rozsadzić” granit, tworząc pęknięcia.

5

Wazony z metalu – są znacznie tańsze, niż pozostałe wazony. Są dosyć trwałe, ale po pewnym czasie widać na nich wyraźne ślady zużycia. Musisz liczyć się z tym, że taki wazon nie przetrwa dłużej, niż parę lat.

6
Kolejną rzeczą wartą rozważenia jest umiejscowienie wazonu na nagrobku. Sporą część z nich umieszcza się z przodu lub tablicy nagrobkowej, co często zasłania wyryte na niej informacje o zmarłym. Wazon warto umieścić jednak obok tablicy nagrobkowej lub jeśli to możliwe – na niej. Wówczas imię zmarłego oraz data śmierci są dobrze widoczne.
7
Dobrym rozwiązaniem może być umieszczenie wazonu na specjalnej podstawce lub kupienie wazonu na „nóżkach”. Dzięki temu wazon nie będzie chłonął wilgoci z płyty nagrobnej i dłużej zachowa swój pierwotny wygląd.
8
Jeśli chodzi o wazony z granitu lub marmuru, warto umieścić w ich wnętrzu plastikowy wkład do wazonu. Dzięki temu cała woda (np. podczas deszczowej pogody) zbierze się we wkładzie, który później będzie można opróżnić. W przeciwnym razie woda zamarzając mogłaby rozsadzić wazon lub doprowadzić do jego pęknięcia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kosz z kwiatami na Wszystkich Świętych
Wieniec z suszonych kwiatów
wiązanka na cmentarz

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

wazonik
07.08.2012
Też mieliśmy ostatnio ten dylemat- zwyciężył wazon z brązu, włoski.Kupiliśmy przez internet w sklepie Vivini. Mają bardzo duży wybór i dobre ceny.