kwiaty na cmentarz

Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?·

flora - specjalista Tipy.pl
kwiaty na cmentarz
1 z 8
Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego, co chcemy za ich pomocą przekazać. Jeśli chodzi o kwiaty żywe, w Polsce tradycją jest już dekorowanie grobów chryzantemami. Nie są to jednak jedyne kwiaty, które możemy podarować zmarłym w dniu Wszystkich Świętych. Kilka innych opcji wraz z opisem ich znaczenia znajdziesz poniżej.
1
goździki
Goździki

Doskonale pasują zarówno do bukietu na Wszystkich Świętych jak i wiązanki na pogrzeb. Mogą być czerwone albo białe. Te kwiaty są bardzo trwałe, więc jeśli zależy ci na tym, by kompozycja zachowała swój wygląd na dłużej, koniecznie zdecyduj się na goździki.

2
irysy
Irysy

Są bardzo popularne i dostępne o każdej porze roku. Dzięki swojej fioletowo-niebieskiej barwie doskonale pasują do cmentarnych i pogrzebowych kompozycji. Symbolizują zmartwychwstanie, ale także żałobę i smutek. Z tego powodu doskonale nadają się na tę okazję.

3
lilie
Lilie

Te kwiaty są symbolem duchowości i życia wiecznego, dlatego tak często widzimy je we wszystkich wiązankach na cmentarz. Lilie występują w wielu kolorach (białym, różowym, pomarańczowym i żółtym) i kilku gatunkach.

4
róże
Róże

Tradycyjny wybór na niemal każda okazję. Ich znaczenie zależy od koloru, ale zazwyczaj symbolizują one miłość. Na cmentarz polecam żółte, czerwone lub białe.

5
chryzantemy
Chryzantemy

Najtrwalszy, a zarazem najbardziej popularny wybór. Przed Dniem Wszystkich Świętych sklepy i stragany aż roją się od chryzantem w różnych kolorach i o różnej wielkości kwiatów. Nie ma chyba osoby, która nie znalazłaby wśród nich czegoś dla siebie. Niezależnie od wybranego koloru, chryzantemy zawsze symbolizują prawdę i szczerość.

6
kwiaty na cmentarz
Kolory

Czerwony - pasja, energia, miłość
Biały – prawda, czystość, niewinność
Niebieski- wiara, zmartwychwstanie
Fioletowy – żałoba, smutek
Pomarańczowy - nadzieja
Żółty – zazwyczaj kojarzony negatywnie z zazdrością i pogardą, w przypadku kwiatów na cmentarz jest dość popularny i uznawany za kolor pozytywny

7
wiązanka na cmentarz
Typ

Jeśli zdarzy się tak, że wśród naszych zmarłych znajdują się dzieci, wiązankę na grób można uzupełnić małymi zabawkami lub cukierkami. Kwiaty dla dzieci powinny mieć radosne i pastelowe kolory. Jeśli chodzi o osoby dorosłe, zdecydujmy się na coś bardziej tradycyjnego: wiązankę, bukiet lub wieniec w klasycznych kolorach.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Kwiaty na grób
wiązanka na cmentarz
kosz z kwiatami na Wszystkich Świętych

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane