Pierwsza komunia

Jak zorganizować przyjęcie komunijne?

SagaSaga - specjalista Tipy.pl
Przyjęcie z okazji Pierwszej Komunii to doskonała forma okazania dziecku jak ważna jest dla całej rodziny jego uroczystość. Organizacja takiego przyjęcia to jednak duże wyzwanie dla rodziców. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak powinno wyglądać takie przyjęcie.
1
Przyjęcie możesz urządzić w lokalu, jeżeli nie masz czasu i miejsca by zrobić je w domu. Trzeba jednak liczyć się z tym, że takie przyjęcie trwające 5-6 h kosztować nas będzie od 100 złotych za 1 zaproszoną osobę wzwyż. Musisz się jednak liczyć z tym, że dziecko będzie bardziej przejęte przyjęciem niż samą Komunią.
2
Jeżeli urządzasz przyjęcie w domu możesz podkreślić znaczenie pierwszej Komunii bez zagłuszania tego przeżycia huczną imprezą.
3
Na przyjęcie komunijne zaproś tylko te osoby, których obecność jest ważna dla twojego dziecka. Nie powinno się zapraszać na taką uroczystość ludzi, których dziecko prawie nie zna lub nie lubi. Zaproszenia należy wysłać co najmniej miesiąc przed Komunią Świętą. Zaproszenia można kupić niemal w każdym sklepie lub zrobić samemu.
4
Dobór potraw jest właściwie dowolny. Przyjął się zwyczaj, że po długim nabożeństwie zaproszonym gościom podajemy ciepły posiłek. Nie jest to jednak żaden obowiązek.
5
Alkohol podczas przyjęcia z okazji Pierwszej Komunii nie jest wskazany. Jeżeli jednak chcemy uczcić to ważne dla całej rodziny wydarzenie można to zrobić szampanem lub lampką wina.

Powiązane porady

sukienki komunijne
prezenty na pierwszą komunię
Pierwsza komunia

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

MAria
27.06.2012
Jak nie ma czasu na szukanie sali , a mieszkanie jest za małe tak jak moje to polecam wynajęcie namiotu. Ja wynajmowałam poprzez firmę ze Słupska - Kawi Event. Działają wszędzie i mi zrobili fajną komunie, pogoda sprzyjała, nie było duszno i ciasno bo namiot jest otwarty. Z tego co wiem zajmują się takimi rzeczami kompleksowo, i mają dużo sprzętu.