Aloes

Jak pielęgnować aloes?

RozaRoza - specjalista Tipy.pl
Aloes
1 z 7
Aloes, choć nie należy do najpiękniejszych roślin pokojowych, bardzo często znajduje się wśród domowych kwiatów. Posiada grube, mięsiste, ostro zakończone liście. Brzeg blaszki liściowej jest ostro ząbkowany. Roślina ta posiada uzdrawiające właściwości, dlatego warto hodować ją w swoim domu.
P

* Nawóz do roślin zielonych
* Ziemia piaszczysta

1
Jaki okaz wybrać?

Kupując aloes, zwróć uwagę na kilka istotnych szczegółów. Wybieraj rośliny o grubych, sprężystych liściach. Ważna jest także jego wysokość - najlepiej, żeby aloes miał, co najmniej 30 cm. Będziesz mieć pewność, że roślina jest zdrowa.
2
Wymagania

Aloes lubi miejsca półcieniste, należy unikać pełnego słońca. Wybieraj miejsca ciepłe w lecie, a zimą chłodniejsze. Roślina ta potrafi urosnąć do znacznych rozmiarów, dlatego potrzebuje dużo miejsca.
3
Podlewanie

Aloes jest rośliną mało wymagającą i łatwą w pielęgnacji, dlatego bardzo często kupujemy go do naszych domów. Pamiętaj jednak, aby nie podlewać go zbyt mocno, nie znosi on zalegania wody. Aloes ma bardzo słabo rozwinięte korzenie i gdy ziemia jest zbyt mokra, może gnić od spodu. Podlewamy go, zatem umiarkowanie, najlepiej raz w tygodniu.
4
art/2009/1140_T1EKhB.jpg
Roślina dla leniwych

Aloes jest doskonałą rośliną dla osób zapominalskich i nieco leniwych, jeśli chodzi o podlewanie. Jeśli zapomnimy o tej czynności nic się nie stanie, roślina potrafi przeżyć bez wody długi czas. Co prawda, liście będą cieńsze i stracą swoją masę, a roślina będzie znacznie mniejsza.
5
art/2009/1140_tYlawf.jpg
Nawożenie

Roślinę nawozimy tylko w okresie wzrostu, raz w miesiącu. Przesadzanie i nowe nasadzenia najlepiej wykonywać na wiosnę, wymagane jest wówczas podłoże piaszczyste. Odrastające od rośliny macierzystej pędy obcinamy na wysokości ok. 15 cm i na nowo sadzimy.
6
art/2009/1140_aESQWA.jpg
Aloes w lecznictwie

Aloes jest rośliną leczniczą – powinien znaleźć się na parapecie w każdym domu jako środek wykorzystywany podczas pierwszej pomocy. Działa przeciwzapalnie. Sok stosowany bezpośrednio na rany przyśpiesza proces gojenia. Pomaga przy oparzeniach, skaleczeniach czy nawet ukąszeniach przez owady. Dzięki właściwościom soku z aloesu rany szybciej się zabliźniają. Właściwości aloesu znane są również w kosmetyce – działa na skórę odświeżająco, ściągająco i ujędrniająco.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

abc
25.03.2019
tyle filmików, co można robić z aloesu, a porad o pielęgnacji to tyle, co kot napłakał
AGAwa
06.05.2018
hej, a po czym poznać, ze aloes może mieć za sucho?
Gfkcgkfu
23.09.2017
Mam aloes i od poniedziałku musze się za niego wziąść!
iza
20.03.2017
jak podlewać? z dołu czy z góry? Takiej informacji mi brakuje! niektóre kwiaty nie cierpią zalewania korzeni czyli podlewania z góry, wolą czerpać wodę oddolnie, ze spodeczka czy aloes do nich należy?
Gocha
21.07.2016
Witam serdecznie i bardzo proszę o radę. Hoduję aloes drzewiasty i aloe vera. Liście obu gatunków są cienkie, jakby miejscami puste w środku, a te na samym dole żółkną i usychają. Na dodatek w drzewiastym wyrosły mi 3 grzybki! Da się coś zrobić. Dziękuję za rady i pozdrawiam.
Nika92
04.01.2016
Aloes nie należy do najpiękniejszych roślin pokojowych? Dla mnie aloesy i kaktusy to jedyne piękne rośliny pokojowe , to reszta roślin jest okropna .Niecierpię roślin oprócz dwóch wcześniej przeze mnie wymienionych.
aloesik
19.05.2014
aloes nie należy do najpiękniejszych roslin pokojowych? moim zdaniem to bardzo ladna roslina. wyglada egzotycznie. jeszcze zalezy jaki ma kształt. mój aloes jest bardzo ladny i jest moim ulubionym kwiatkiem w pokoju obecnie (a mam 7 roslin w pokoju)
I love ALOEs
09.03.2012
Luuubie aloesy ! :)) super artykół zawiera dużo istotnych faktów POZDRO !
Ogrodnik
23.07.2010
Aloes powinien stać w miejscu jasnym, słonecznym (nawet bezpośrednio na słońcu na parapecie, lub na zewnątrz), i ciepłym 18-24 ºC (zimą w miejscu chłodnym 7-10)

Jak chcemy aby aloes zaczął kwitnąć to trzeba go przetrzymać zimą około miesiąca (lub troszkę dłużej) w temp. 10 stopni.

Aloes podlewamy raz w tygodniu - nie można dopuścić, aby woda zalegała bo korzenie zaczną gnić. Co dwa tygodnie można go podlać słabym roztworem nawozu wieloskładnikowego.