dynie z ryżu preparowanego

Jak zrobić dynie na Halloween z ryżu preparowanego?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Chrupiąca, smaczna przekąska na imprezę z okazji Halloween. Przygotowanie tych dyń nie zajmie ci dużo czasu, za to wrażenie, jakie zrobią one na gościach, będzie niezapomniane. Takie ryżowe dynie to również doskonały smakołyk dla dzieci. Przepis znajdziesz poniżej.
P

* 6 szklanek ryżu preparowanego
* forma na muffinki
* 85g masła
* kilka kropel ekstraktu waniliowego
* kilka kropel barwnika spożywczego w kolorze pomarańczowym
* 50g mini pianek marshmallow (zazwyczaj 1 op.)
* miękkie cukierki w czekoladzie, typu Dumle
* lukier lub polewa
* kilka kropel zielonego barwnika spożywczego

1
Roztop pianki marshmallow z masłem. Najlepsze będą mini pianki, ponieważ szybko się roztopią. Jeśli jednak nie ma ich w twoim sklepie, pokrój zwykłe pianki na mniejsze kawałki.
2
Do piankowo-maślanej masy dodaj kilka kropel pomarańczowego barwnika spożywczego. Wymieszaj. Kilka łyżek masy przełóż do szklanki i odstaw na bok.
3
Następnie powoli wsypuj do reszty masy ryż preparowany, cały czas mieszając. Dodaj kilka kropel ekstraktu waniliowego i wymieszaj całość na jednolitą masę.
4
dynie z ryżu preparowanego - krok 4
Masę ryżową przełóż do formy na muffinki i włóż do lodówki, żeby zastygła. Jeśli nie masz takiej formy, zawsze możesz zrobić kulki z masy ryżowej własnoręcznie.
5
dynie z ryżu preparowanego - krok 5
Połóż na sobie dwie wyjęte z foremki połówki dyni. Dolną z nich posmaruj w miejscu łączenia niewielką ilością masy piankowej.
6
dynie z ryżu preparowanego - krok 6
Do lukru lub polewy dodaj kilka kropel zielonego barwnika spożywczego. Zrób na wierzchu ryżowej dyni kształt przypominający pędy.
7
dynie z ryżu preparowanego - krok 7
Roztop lekko jeden koniec cukierka Dumle. Przymocuj go na czubku dyni. Będzie to łodyga.
8
dynie z ryżu preparowanego - krok 8
Jeśli chcesz, możesz narysować na dyni twarz, używając czarnego lukru. Przed podaniem dobrze schłodź dynie w lodówce.

Powiązane porady

Zupa dyniowa
Halloween
Drinki na Halloween

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

hora
30.10.2011
super
AgneskaVa
29.10.2011
Świetny przepis. Skorzystam z niego na pewno. Tylko pozazdrościć takiej dyni :). Mam nadzieję, że smak będzie taki sam jak wygląd, czyli świetny !!!