Pierwsza komunia

Jak uniknąć przesady w dniu Pierwszej Komunii?

SagaSaga - specjalista Tipy.pl
Zauważyć można ostatnio coraz większą tendencję do przesady. Komunia święta nie jest teraz momentem duchowych przeżyć tylko okazją by pokazać się przed rodziną i sąsiadami. Poniżej znajdziesz kilka rad, co robić by nie dać się wciągnąć w szaleństwo przesady.
1
Zanim zmusisz dziecko do wystąpienia w kreacji zupełnie niestosownej jak na tą okazję a w dodatku kosztującej kilka tysięcy złotych, pomyśl, że przestrojone dzieci wcale nie wyglądają jak małe aniołki tylko jak Ken i Barbie, a ty wystawiasz sobie złe świadectwo. Pierwsza Komunia nie ma być kolejnym pretekstem do wydania fortuny i pokazania się przed innymi.
2
Pod żadnym pozorem nie funduj swojemu dziecku pasemek, farbowania włosów czy trwałej, możesz poważnie uszkodzić słabe jeszcze włosy dziecka. Ponad to takim zachowaniem uczysz tylko dziecko próżności lub wpędzasz je w kompleksy.
3
Próby epatowania pieniędzmi przy okazji Pierwszej Komunii są w najgorszym stylu i zasługują na jednoznaczne potępienie.
4
Przyjęcie po Komunii powinno jednoczyć rodzinę i sprawiać przyjemność zwłaszcza dziecku. Nie ma być formą zaimponowania rodzinie. Miło będzie, jeżeli podasz te potrawy, które dziecko lubi najbardziej.
5
Zapowiedz gościom, żeby nie kupowali zbyt drogich prezentów, gdyż chcesz, aby dziecko skupiło się na duchowej strefie Komunii, a nie tylko na tym, co dostanie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Komunijny dar
27.05.2018
Ludzie zapominają o duchowym wymiarze I komunii św. Nie muszą to być drogie prezenty, bo przecież nie w tym rzecz. Określanie z góry, czy ktoś ma dać pieniądze i ile/ jaki prezent, jest nie na miejscu. Każdy orze, jak może i powinien dać tyle i to, na ile, na co go stać, bez zadłużania się.
#19295
30.04.2013
Polecam przypomnienie czym jest Komunia św. w Kościele Katolickim.Jeśli już się do niej przystępuje polecam stać się więcej pokornym ponieważ jest to przeżycie całej rodziny , a najbardziej dziecka.Polecam w dobrym tonie zorganizować tą uroczystość tłumacząc dziecku, że nie jest to ani cyrk, ani zabawa w piaskownicy a przeżycie przystąpienia do komunii.To od rodziców zależy czym uczynią to wydarzenie.