kapelusz Szalonego Kapelusznika

Jak zrobić kapelusz Szalonego Kapelusznika – dekorację na Halloween?

Rose - specjalista Tipy.pl
Bajka „Alicja w Krainie Czarów” może stać się doskonałym motywem przewodnim imprezy z okazji Halloween. Nawet jeśli nie decydujesz się na nawiązanie do tego tematu, możesz przygotować oryginalną dekorację halloweenową w postaci kapelusza Szalonego Kapelusznika. Instrukcja poniżej.
P

* brystol lub karton
* taśma dwustronna
* flizelina krawiecka, samoprzylepna
* brązowy welur lub aksamit
* klej do tkanin
* szpilki
* klej hobbystyczny
* drut o średnicy 0,5mm
* obcęgi
* igła z nitką
* wstążka siatkowa i klamerka do dekoracji

1
szablon kapelusza
Pobierz szablon dostępny w tym kroku. Powiększ go do 400% i wydrukuj.
2
robienie kapelusza
Element nazwany na szablonie „Szkielet kapelusza” odrysuj na brystolu i wytnij. Zwiń go w rulon i sklej w miejscu zaznaczonym przerywaną linią. Możesz posłużyć się w tym celu taśmą dwustronną.
3
Wierzch kapelusza odrysuj w jednym egzemplarzu na flizelinie. Wytnij. Naklej flizelinę na lewej stronie kawałka brązowego weluru lub aksamitu. Wytnij materiał wzdłuż krawędzi wyznaczonej przez flizelinę. Dookoła zewnętrznej obręczy zrób nacięcia na głębokość około 1cm.
4
Górną część kartonowego kapelusza oklej taśmą dwustronną. Połóż na niej okrągły wierzch kapelusza i przyklej go do kartonu za pomocą naciętych pasków.
5
Teraz odrysuj na brązowym welurze/aksamicie szablon o nazwie „Bok kapelusza”. Górną krawędź kapelusza zagnij pod spód wzdłuż przerywanej linii i sklej.
6
Szpilkami przypnij materiał do kartonowego szkieletu. Obie boczne krawędzie tkaniny powinny nieco na siebie nachodzić. Postaraj się, by miejsce łączenia pokrywało się z miejscem klejenia kartonu. Następnie przyklejaj welur kawałek po kawałku, odpinając kolejne szpilki. Zastosuj w tym celu klej do tkanin.
7
Dolną część weluru zawiń do wewnątrz kartonu i przyklej.
8
Teraz czas zrobić rondo kapelusza. Odrysuj szablon dwukrotnie na kawałku flizeliny. Wytnij oba elementy i naklej je na lewej stronie brązowego weluru/aksamitu. Wytnij oba koła wzdłuż krawędzi wyznaczonych przez flizelinę.
9
Połóż oba welurowe koła jedno na drugim, prawą stroną do siebie (na zewnątrz powinna być widoczna flizelina). Zszyj je razem blisko krawędzi, pozostawiając kawałek niezaszyty.
10
Wywiń rondo na prawą stronę. W odległości 0,5cm od krawędzi ponownie obszyj całe rondo. Pozostaw otwór niezaszyty. Powinnaś otrzymać coś w rodzaju otwartego „tunelu”.
11
Do „tunelu” włóż drut (około 75cm). Skręć jego końce razem i zaszyj otwór ronda. Wygnij drut odpowiednio modelując rondo.
12
Na spód kapelusza nanieś niewielką ilość kleju i przyklej go na środku ronda.
13
Jeśli chcesz, żeby kapelusz wyglądał bardziej realistycznie, zrób rondo w postaci pierścienia, a nie koła. W tym celu jeszcze na etapie szablonu odrysuj dno kapelusza na środku ronda i wytnij koło nieco mniejsze, niż narysowane (możesz również uwzględnić zakładki ułatwiające późniejsze przyklejenie ronda do kapelusza).
14
Kapelusz ozdób u nasady kawałkiem siatkowej wstążki i klamerką.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sztuczne oczy na Halloween
Pajęczyny z papieru
girlanda z jabłek

Komentarze (0)

* Pola wymagane