urodziny dziecka

Jak zorganizować urodziny dla dziecka?

IzabellaIzabella - specjalista Tipy.pl
Zbliżają się urodziny Twojego dziecka? Jeśli planujesz imprezę urodzinową z pewnością chciałabyś, aby było to wydarzenie, które twoje dziecko zapamięta na długi czas. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci zaplanować wspaniałą imprezę urodzinową.
1
Dziecięce przyjęcie powinno składać się z czterech części. Pierwszą jest zawsze uroczyste przywitanie każdego gościa z osobna. Drugą część można rozpocząć, gdy przybędą wszyscy zaproszeni goście, są to gry i zabawy, które musisz dobrze przemyśleć. Trzecia część to poczęstunek, czwarta to pożegnanie, najlepiej, jeżeli jest równie uroczyste jak powitanie.
2
Wspólnie z dzieckiem przygotuj zaproszenia dla jego gości. Dopilnuj by zaproszenie zawierało również informacje istotne dla rodziców, czyli godzinę rozpoczęcia i orientacyjny czas trwania imprezy oraz pożądany strój (jeżeli dzieci mają być przebrane lub jeżeli planujesz zabawy, podczas których mogą się ubrudzić).
3
Aby dzieci chętnie zaangażowały się w zabawy zorganizuj im konkurs z nagrodami. Perspektywa otrzymania choćby małego upominku szybko zachęci je do zabawy.
4
Jeżeli mamy taką możliwość warto zorganizować przyjęcie w ogrodzie. Dzieci będą się czuły swobodnie i nie przejmą się okruszkami czy rozlanym napojem.
5
Koniecznie udekoruj wnętrze balonami i serpentynami. Możesz też wybrać motyw przewodni imprezy. Dla dziewczynek mogą to być księżniczki Disneya - zrób wtedy karocę z kartonu, pokój przerób na salę balową lub kup gotowe dekoracje (zobacz tutaj). Chłopcy ochoczo zareagują na przykład motyw Spidermana (więcej tutaj). Na przyjęcie dla dziewczynek i chłopców uniwersalnym motywem będzie np. stumilowy las z bajki o Kubusiu Puchatku.
6
Dla dzieci do 6 roku życia lepiej zorganizować poczęstunek przy stole. Starszym dzieciom można zorganizować już coś w rodzaju bufetu. Zanim zdecydujesz się co podać, dowiedz się od rodziców wszystkich dzieci czy nie są one na nic uczulone. Unikniesz w ten sposób niemiłej niespodzianki. Przygotowując posiłek postaraj się by wyglądał fantazyjnie.
?

Wskazówki
* Nie zostawiaj na stole butelek i kartonów z napojami, jeżeli nie chcesz by dzieci oblały siebie lub stół. Lepiej donosić napoje, kiedy jest to konieczne.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

menu na urodziny dziecka
Urodziny w stylu Harrego Pottera

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

KolorowaCzarodziejka
23.09.2015
Dobrym pomysłem są urodziny tematyczne. Ja osobiście chętnie zaśpiewam na takich urodzinach.
Agata
07.02.2013
A ja ostatnio robiłam mojej córce urodziny w JUPI PARKU – taka sala zabaw dla dzieci. Świetne miejsce, dzieciakami przez cały czas opiekowała się przesympatyczna Pani przebrana za wróżkę, organizowała im zabawy i malowała buzie. Miałam też do swojej dyspozycji boks urodzinowy przystrojony balonikami i kolorową zastawę. Córka wniebowzięta a ja miałam problem organizacji urodzin w domu z głowy. Polecam serdecznie!
rodzice
31.05.2011
Porady słuszne i na pewno fajnym pomysłem byłoby zorganizowanie urodzin dziecku w ogrodzie. Niestety mieszkamy w bloku i w dodatku mamy tylko jeden pokój. Jestem już trochę zmęczona tymi wszystkimi urodzinami, przygotowaniem, zabawianiem gości, a potem trzeba jeszcze posprzątać. Pomyślałam sobie, że poszukam innego rozwiązania. Najpierw trafiłam na ten artykuł, bo szukałam pomysłów w internecie. Teraz do niego wracam, żeby podzielić się tym, co udało mi się znaleźć ostatecznie. Może ktoś też ma problem z ciasnym mieszkaniem tak jak my, albo w ogóle ma ochotę zrobić inne urodziny. Wiedziałam, że są takie sale zabaw dla dzieci, ale bardziej mi się to kojarzyło z urodzinami dzieci mieszkających gdzieś za granicą. Mąż mi podpowiedział, żeby sprawdzić ile takie urodziny w ogóle kosztują. Znalazłam taką salę zabaw dla dzieci w Chorzowie. Ponoć nowo otwarta, bo nawet taki napis na szyldzie jest. Okazało się, że wcale takie urodziny nie wychodzą drożej niż w domu. Wynegocjowałam sobie dobrą cenę, bo przy większej grupie zawsze warto zapytać o jakąś zniżkę i byłam pod wrażeniem. Dzieciaki tak szalały, tak się śmiały, że aż pozazdrościłam tym Paniom animatorkom, że mają takie fajne zdolności. Dorosła część rodziny usiadłą spokojnie, porozmawiała, napiła się kawy, potem dzieciom robiliśmy zdjęcia. Naprawdę polecam! Dosyć z urodzinami w domu. W końcu byłam w tym dniu wypoczęta i cieszyłam się razem z córką. Pani mi też powiedziała, że gdybym nie miała kiedyś z kim zostawić dziecka, to u nich jest taka możliwość, a ja w tym czasie mogę iść nawet na zakupy. Dzieci będą wtedy bawiły się i będą pod dobrą opieką. Ta sala zabaw nazywa się Kangurek czy jakoś tak. Bynajmniej znajduje się na ul. 3-go Maja. Pozdrawiam wszystkich zapracowanych rodziców.
mama
20.06.2010
U mnie robiły urodziny dziewczyny z urodzinowo.republika.pl U mnie w domu, ciekawe zabawy, konkursy, nagrody. Przygotowały wszystko, jedzenie też co dla zapracowanej mamy jest błogosławieństwem. Co najważniejsze posprzątały po imprezie.
annastopka1
21.05.2009
fajna sprawa ale jak zrobić tą karocę z kartonu?
można prosić o jakiś wzór takiej karocy?