Zabawy na Halloween

Zabawy na Halloween

KochiKochi - specjalista Tipy.pl
Halloween stanowi wspaniałą okazję do urządzenia przyjęcia z tej okazji. Organizujesz imprezę dla dzieci w domu, przedszkolu czy świetlicy? Jeśli tak, to mam dla ciebie kilka pomysłów na gry i zabawy. Z pewnością spodobają się małym rozrabiakom. Dzięki zabawie dzieci nie będą się nudziły i miło spędzą czas. Co więcej nauczą się pracy zespołowej i bardzo się ze sobą zżyją. Poniżej znajdziesz kilka propozycji na halloweenowe zabawy da dzieci.
1
Łapanie cukierków

Podziel dzieci na 3 grupy w każdej po 4-5 osób. Jeśli dzieci jest mniej to podziel je na pary. Zabawa polega na rzucaniu cukierków przez dzieci z danej grupy do miski powieszonej w pasie jednej z osób z danego zespołu.

Teraz każdemu dziecku daj taką samą ilość cukierków (najlepiej po 10). Dzieci mogą zjeść część z cukierków, jednak wówczas będą miały mniejsze szanse na wygraną.

Teraz wybierz jedną osobę z każdego zespołu i przewieś w jej pasie miskę (może być też garnek z uszami – wówczas będzie łatwiej przewiesić go w pasie). Na podłodze połóż sznurek i ustaw wzdłuż niego dzieci z miskami. Kilka metrów dalej połóż kolejny sznurek – granica, której nie będą mogły przekroczyć dzieci rzucające cukierki do misek. Jak już wszyscy będą na swoich miejscach rozpocznij zabawę.

Wszyscy biorący udział w zabawie będą kolejno rzucać cukierki do odpowiedniej miski. Osoba z miską będzie mogła poruszać się w prawo i lewo – wzdłuż wyznaczonej granicy, aby złapać do miski cukierka, jednak nie będzie mogła jej przekroczyć. Jak już wszyscy rzucą swoje cukierki wówczas policz ile cukierków znajduje się w poszczególnych miskach. Grupa, która wrzuci do miski najwięcej cukierków wygrywa.

2
Robienie stracha na wróble

Będziesz potrzebować starych ubrań, kapeluszy, poszewek na poduszki, sznurków, markerów, gazet itp.

Podziel wszystkich na grupy i powiedz, że mają 15 minut na zrobienie najstraszniejszego, najśmieszniejszego lub najgłupszego stracha na wróble (liczy się również pozycja w jakiej będzie stał/leżał strach na wróble). Jeśli jest 4 zespoły wówczas zadbaj o to, aby mieć przynajmniej 6-8 spodni, koszulek, koszul, spódnic i innych części garderoby, aby dzieci się o nie nie biły. Poszewek na poduszki nie musisz mieć więcej niż ilość zespołów. Poszewki powinny być białe, aby dzieci mogły na nich narysować twarze stracha. Jeśli nie masz wystarczającej ilości starych ubrań wówczas poproś o nie rodziców lub zakup w sklepie z używaną odzieżą.

Po upływie wyznaczonego czasu ustaw wszystkie strachy obok siebie i osądź, który z nich najlepiej spełnia wyznaczone kryteria. Po zabawie pozostaw strachy jako rekwizyty a najlepszy z nich ustaw na podwórku na trawie.

3
Gra cukierek albo psikus

Z pomarańczowego papieru technicznego wytnij 12 dyni (lub tyle ile gości będzie brało udział w imprezie). Wszystkie dynie powinny być tego samego rozmiaru. Weź 11 dyni i napisz na ich odwrocie "Psikus" zaś na jednej dyni z tyłu napisz "Cukierek". Możesz dopasować według własnych upodobań ilość psikusów i cukierków na dyniach.

Na dyniach z napisem "Psikus" na tej samej stronie napisz co dana osoba ma zrobić lub jak się zachowywać np. Chodź jak pająk, chichocz jak wiedźma, pomachaj skrzydłami jak nietoperz, wykrzyw twarz w najbardziej przerażający sposób, zakrzycz jak najgłośniej "buuuu!", chodź tak jak Frankenstein itp.

Jeśli ktoś wylosuje "cukierek" wówczas powinien otrzymać nagrodę w postaci słodyczy itp. Wszystkie dynie wrzuć do kociołka, zamieszaj i poproś gości o losowanie. Jeśli ktoś wylosuje "Cukierek" pozwól mu wybrać smakołyk ze stołu z nagrodami. Jeśli ktoś wylosuje psikusa będzie musiał wykonać określone zadanie, aby otrzymać nagrodę.

4
Upiorny spacer

Jest to gra typu muzyka i krzesła, jednak bez biegania i przepychania. Gra jest wesoła i sprawi, że dzieci będą chciały się w nią bawić kilka razy.

Wytnij z papieru dynie, czarownice, duchy, strachy na wróble, miotły i inne symbole Halloween. Będziesz potrzebować jednego symbolu wyciętego z papieru na każde dziecko biorące udział w zabawie. Jeśli jest dużo dzieci a ty nie masz pomysłów na wiele symboli wytnij dwie dynie i je ze sobą sklej, jedna obok drugiej (3 miotły, 4 duchy itd).

Wszystkie symbole połóż w kole na podłodze lub na stole. Będziesz potrzebować jakieś upiornej muzyki oraz dostępu do sprzętu grającego, aby móc w każdej chwili zatrzymać lub wznowić piosenkę.

Włącz muzykę i poproś dzieci, aby w jej rytm zaczęły chodzić dookoła symboli stając na nich lub zaraz obok nich. W pewnym momencie zatrzymaj muzykę. W momencie jej zatrzymania dzieci powinny zatrzymać się obok przedmiotów obok których właśnie przechodziły. Jeden przedmiot (lub grupa przedmiotów np. 3 miotły) powinny przypadać na jedno dziecko.

Teraz wylosuj z kapelusza nazwę któregoś z symboli które zostały wycięte z papieru (np. 2 czarownice), przeczytaj na głos. Dziecko które stoi obok danego symbolu odpada z gry zaś symbol zostaje usunięty z koła. Gra będzie się toczyć aż pozostanie tylko jedno dziecko.

5
Polowanie na czarownice

Będziesz potrzebować papieru, nożyczek i kredek. Wytnij z papieru kapelusze czarownicy. Na każdą osobę uczestniczącą w zabawie powinny przypadać 3-5 kapeluszy. Pokoloruj dwa kapelusze na inny kolor niż reszta. Schowaj je wszystkie w różnych miejscach w domu (lub tam gdzie będzie odbywała się zabawa np. Sala w przedszkolu, szkole, świetlica itp.)

Teraz powiedz dzieciom, że w pomieszczeniu zostały ukryte kapelusze czarownic i trzeba je wszystkie znaleźć. Za każdy znaleziony kapelusz dziecko otrzyma drobną nagrodę. Jeśli dziecko znajdzie kapelusz w innym kolorze otrzyma nagrodę specjalną. Pokaż dzieciom nagrody jakie mogą otrzymać. Dzieci które znajdą kapelusze w innych kolorach dostaną nagrodę specjalną, zaś dwójka dzieci, które znajdzie najwięcej kapeluszy dostanie kolejną największą nagrodę.

Pamiętaj, aby mieć również nagrody pocieszenia dla dzieci, którym nie udało się znaleźć ani jednego kapelusza. Do zabawy możesz użyć zamiast kapeluszy czarownic, papierowych pająków ("Polowanie na pająki) lub dyń ("Polowanie na dynie").

6
Halloweenowe kręgle

Na tydzień przed imprezą poproś znajomych o zachowanie dla ciebie butelek po dwulitrowych napojach i o ich przyniesienie. Butelki pomaluj białą farbą w sprayu, narysuj na nich oczy i usta czarnym markerem. Do każdej z butelek wsyp około szklanki piasku lub żwirku, aby się łatwo nie przewracały.

Podziel wszystkich uczestników imprezy na 3-5 osobowe zespoły, ustaw ich w kolejce i rozpocznijcie grę z duchami zamiast kręgli i małymi dyniami zamiast kuli. Zespół który wygra zdobędzie nagrodę.

7
Zgadnij kim jestem?

Kiedy gość przybywa na przyjęcie przypinana jest do jego pleców kartka z nazwą lub obrazkiem przedstawiającym jakąś postać. Gość ma określoną ilość czasu na odgadnięcie kim jest. Aby to zrobić może zadawać pytania innym gościom, jednak mogą oni odpowiadać wyłącznie "tak" lub "nie". Nie można podglądać co ma się na plecach ani prosić innych o odczytanie napisu lub obrazka przypiętego do pleców. Jeśli gość zgadnie kim jest to otrzymuje w nagrodę zestaw słodyczy.

Pomysły na postacie:

Dla małych dzieci: Dynia, czarownica, wampir, duch, itp.
Dla nastolatków i dorosłych: Tytuł znanego horroru, postać ze znanego horroru, cała fraza związana z Halloween np "Lampion z dyni", "Bezgłowy jeździec", "Nawiedzona teściowa" itp.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Halloween dla dzieci
dynie na Halloween
Halloween

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

kolka
27.10.2014
bardzo fajne zabawy tylko proszę więcej xD
ona
22.10.2012
świetne pomysły! zwłaszcza ten ze zgadywaniem kim kto jest. Brawo dla autora :)
Daria
26.10.2011
Ciekawe pomysły, można dzięki temu zorganizować świetną zabawę dla dzieci ;) ja mam propozycje na genialne zaproszenia :)) dzięki facebookowej aplikacji pt komiks Dilmah może zrobić zaproszenia dla dzieciaków na taką imprezę:)) nie tylko będą mieli miłe wspomnienia ale też zostanie im miła pamiątka w postaci takiego komiksowego zaproszenia :)