paprotka

Jak pielęgnować paprotki?

KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze mieszkania przez wiele lat. W ich towarzystwie z przyjemnością się odpoczywa, wydzielają bowiem dużo wilgoci i tlenu oraz mają zdolność pochłaniania toksyn. Poniżej odnajdziesz kilka porad i wskazówek dotyczących pielęgnacji paproci.
P

* Rozpylacz do wody
* Płynny nawóz do roślin zielonych (do kupienia tutaj)
* Odstana woda

1
Paprocie nie lubią miejsc zbytnio nasłonecznionych. Dobrze sobie radzą na parapetach i półeczkach. Nie należy ich stawiać tuż nad kaloryferem. Nie lubią powietrza zbyt suchego i gorącego. Paproć wymaga stanowiska półcienistego, większość dobrze rośnie w pobliżu okna przysłoniętego firanką. Temperatura pomieszczenia powinna być umiarkowana. Paprocie wymagają dużej ilości świeżego powietrza.
2
Paprocie nie tolerują suchego powietrza. Gdy pomieszczenie ogrzewane jest przez kaloryfery, rośliny należy zraszać letnim prysznicem lub rozpylać wokół nich wilgotną mgiełkę za pomocą rozpylacza. Można też ustawić rośliny w pobliżu nawilżacza.
3
Do podlewania używamy odstanej wody. Nie dopuszczamy do tego, by jej nadmiar pozostał na podstawce. Najlepszym sposobem jest dostarczenie roślinie dużej ilości wody naraz, a po kilkunastu minutach usunięcie jej nadmiaru z podstawki. Ziemię należy ponownie podlać, gdy odrobinę przeschnie.
4
Paprocie w okresie wzrostu trzeba nawozić co 2 tygodnie. Można stosować płynne nawozy do domowych roślin zielonych, ale w dużym rozcieńczeniu. Rośliny te mają niewielkie wymagania pokarmowe i są bardzo wrażliwe na zasolenie podłoża.
5
Paproci nie należy przesadzać zbyt często. Rośliny te lubią nieco ciasne doniczki, dlatego czynność tę należy wykonać dopiero wtedy, gdy pojemnik jest wyraźnie za mały. Najlepszym okresem na przesadzanie jest wiosna. Paprotki rozmnażają się przez podział.
?

Wskazówki
* Paprotki bardzo lubią słabą herbatę. Podlewaj swoją paproć co drugi raz herbatą a zyska ona na swoim wyglądzie.

Powiązane porady

Aloes
juka
Gardenia

Podobne porady

Komentarze (28)

* Pola wymagane

NICA
09.10.2017
Moja paprotka lubi piwo i rośnie pięknie.To znaczy ,jak zostanie się troszkę na dnie w butelce,więc wlewam do doniczki ,ale to sporadycznie.
Karel
06.03.2017
ca≥kiem ok info zalajkuje x 20 000
ina
08.08.2016
moja paprotka ma z 25 lat jest piękna od kilku dni bledną jej liście i odpadają podlałam nawozem i nic jak ją ratować
mirkar
10.08.2015
Mam pytanie, nigdzie nie jest to wyjaśnione, co robić z wyrastającymi "niby" gałązkami,
słyszałam, że należy je ucinać ale niektórzy twierdzą że służą do oddychania?
korneldiablo
18.11.2014
nuda
ewa
22.10.2014
zabrałam paprotke od kolezanki, kwiatek był marniutki, chciała go wyrzucic, u mnie cud paprotka, kokezanka miała raka szyjki.....
kwiatuszek
22.10.2014
Wszystko się zgadza, trzeba je po prostu KOCHAĆ :) na ciepły deszczyk wystawiać i nie dotykać, poza czyszczeniem ze starych listków i lać im dużo wody bo to "pijaki" są :)
Dziadek
22.10.2014
Witam, najlepszym nawozem do paproci jest Biohumus EXTRA do paproci ;)
Adam55
12.02.2014
Nie ma mojego pytania :(
Marzena
26.11.2012
[quote=Pączuś]Dlaczego moja paprotka po polaniu zimną wodą twardnieje i staje?
Pomocy!
Nie wiem jak sobie z tym poradzić...![/quote]
Może ją to kręci? ;)