Cukierek albo psikus

Jak się bawić w cukierek albo psikus?

KochiKochi - specjalista Tipy.pl
Cukierek albo psikus to tradycyjna, amerykańska zabawa na Halloween. W ten dzień poprzebierane dzieci chodzą po domach z koszyczkiem lub torbą i proszą domowników o słodycze mówiąc "cukierek albo psikus?". Jeśli domownicy nie mają nic słodkiego dzieci mogą zrobić im jakiegoś zabawnego psikusa, dlatego zawsze w Halloween dobrze jest mieć w domu dużo słodyczy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek odnośnie tej zabawy.
1
Kup lub zrób sobie przebranie.

Najpopularniejsze na Halloween są przebrania wiedźm, upiorów, pająków, duchów, wampirów itp. Możesz jednak się również przebrać za kogokolwiek czy cokolwiek innego np. księżniczkę, Indianina, kosmonautę, hamburgera czy drzewo. Pamiętaj, że nie dostaniesz słodyczy, jeśli nie będziesz przebrany! Im straszniejszy strój to tym więcej cukierków dostaniesz.

2
Zbierz znajomych.

Im więcej znajomych będzie chodziło z tobą po domach tym lepiej. Możecie chodzić nawet dziesięcioosobową grupą. Ze względów bezpieczeństwa dobrze, aby towarzyszył wam jakiś dorosły (również przebrany).

3
Chodzenie od domu do domu.

Pukajcie jedynie do drzwi domów lub mieszkań, gdzie są halloweenowe dekoracje (lampiony z dyni, pajęczyny, strachy na wróble itp.). Jeśli przed domem nie ma dekoracji to oznacza, że w domu nikogo nie ma lub domownicy nie obchodzą Halloween.

4
"Cukierek lub psikus"

Kiedy ktoś wam otworzy drzwi powiedzcie z uśmiechem na twarzy "Cukierek lub psikus?!". Wówczas powinniście dostać coś słodkiego.

5
Podziękowanie.

Jeśli dostaniecie cukierki wówczas ładnie podziękujcie i życzcie szczęśliwego Halloween. Jeśli tego nie zrobicie, ktoś może pomyśleć, że jesteście niewychowani.

6
Odmowa słodyczy.

Jeśli ktoś nie będzie chciał wam dać słodyczy wówczas musi się liczyć z tym, że zrobicie mu psikusa.

Jakie psikusy można zrobić?

- Wysmarować drzwi jajkami lub dżemem.
- Oblanie domownika wodą z pistoletu.
- Związanie sznurkiem bramy wjazdowej na posesję.

7
Cukierki przed drzwiami.

Jeśli nikogo nie ma w domu jednak przed drzwiami jest koszyk pełen słodyczy wówczas weźcie sobie ich trochę, jednak nie za dużo, aby wystarczyło dla innych dzieci.

Powiązane porady

halloweenowe torebki na słodycze
torby na Halloween

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lidkaska
02.11.2016
Weźcie się jesteśmy Polakami i nie powinniśmy obchodzić Halloween! A co gorsza robić psikusów! Ten kto zrobił ten blog jest skończonym idiotą...