podlewanie kwiatów doniczkowych

Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl

Kwiaty doniczkowe nadają mieszkaniu indywidualny, niepowtarzalny charakter. Jednak, aby rośliny były zdrowe i stanowiły ozdobę domu, trzeba o nie dbać. Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, jak podlewać kwiaty i o nie dbać, by zawsze były piękne i zdrowe.
P

* Niegazowana woda mineralna
* Woda po ugotowaniu makaronu, ziemniaków lub jajek
* Koci żwirek
* Woda z akwarium
* Wiadro z wodą
* Sznurek

1
Nigdy nie podlewaj kwiatów wodą prosto z kranu. Zawiera ona chlor, który jest szkodliwy dla roślin. Woda taka powinna się odstać przez noc w pomieszczeniu, aż nabierze temperatury pokojowej, a zawarty w niej chlor chociaż częściowo się ulotni. Po tym zabiegu woda może być wykorzystana do podlania kwitów nawet tych szczególnie wrażliwych i wybrednych.
2
Do podlewania kwiatów najlepsza jest woda deszczowa. Możesz także użyć wody z dodatkiem niegazowanej wody mineralnej lub wodę po ugotowaniu makaronu. Odstała woda mineralna również może być wykorzystana do tego celu.
3
Kwiaty i rośliny doniczkowe podlewaj tylko wtedy, gdy naprawdę tego potrzebują. Zwróć uwagę czy ziemia w doniczce jest sucha. Zbyt obfite podlewanie, wbrew pozorom może zaszkodzić kwiatom i zakwasić ziemię. Pilnuj, by na podstawce pod doniczką nie zbierała się woda. Dobrym rozwiązaniem będzie nasypanie na podstawkę odrobiny kociego żwirku, który wchłonie nadmiar wilgoci.
4
Woda z akwarium doskonale nadaje się do podlewania i nawożenia roślin. Dużo wartościowych składników pokarmowych, które zasilą Twoje rośliny zawiera także woda, w której gotowały się ziemniaki lub jajka.
5
Jeśli wyjeżdżasz na urlop i nie masz nikogo, kto mógłby zaopiekować się Twoimi kwiatami, postaw na stole wiadro z wodą, a na podłodze, dokoła stołu ustaw doniczki z roślinami. Weź długi sznurek, najlepiej wełniany, jeden jego koniec włóż do ziemi w doniczce, a drugi zanurz w wiadrze z wodą. W ten sposób połącz każdą doniczkę z wiadrem. Rośliny będą pobierały tyle wody, ile im potrzeba.
6
Jeśli widzisz że coś złego dzieje się z kwiatkiem, zamiast odżywki, podlej go esencją herbaty. Możesz również profilaktycznie podlewać kwiatki co drugi raz bardzo słabą herbatą.
7
Jeśli chcesz aby kwiatek urósł, miał więcej liści lub szybciej zakwitł podlej go wodą zmieszaną z jasnym piwem. Podlanie go samym piwem nie zaszkodzi mu ale lepiej jest troszkę je rozcieńczyć.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

era
31.01.2011
SERAMIS - najlepsze rozwiązanie w kwestii podlewania i hodowli wszelkich kwiatów doniczkowych. Prosze poczytać na ten temat.
Patryk
13.11.2010
Hoduje kawę arabską (coffea arabica). Dziękuje za dobrą radę w kwestii podlewania roślin herbatą, mam nadzieje że mój krzew kawowy będzie mi wdzięczny za podlewanie herbatą , pozdrowienia i podziękowania :)