Kot z paper mache

Jak zrobić upiornego kota z paper mache?
KochiKochi - specjalista Tipy.pl

Upiorny kot zrobiony z papieru i masy paper mache ozdobi twój dom zarówno na Halloween jak i na okres całej jesieni. Jest bardzo prosty w wykonaniu inie wymaga dużego wysiłku. Poproś o pomoc dzieci, na pewno będą zainteresowane twoją propozycją. Możecie być pewni, że zachwyci niejedną osobę, która was odwiedzi. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w zrobieniu upiornego koteczka, który uśmiecha się niczym Joker z batmana.
P

* Zielona pianka florystyczna
* Patyczek o średnicy 0,5cm
* Wiertarka i wiertło
* Drewniana podkładka (okrągły kawałek grubszej gałęzi)
* Klej do drewna
* Paper mache
* Zamykany worek foliowy
* Przybory do modelowania
* Wykałaczka
* Plastikowa nakrętka na wodę
* Farbki akrylowe - szara, czarna, biała, pomarańczowa, jasno-zielona, fioletowa, żółta
* Gumka do mazania
* Matowy spray do wykończenia
* Czarny drucik

1
Szkielet kota

Z zielonej gąbki florystycznej wytnij kształt kropli na 10 cm wysokiej i 4 cm grubej w środku i 7 cm szerokiej u podstawy. Z gąbki wytnij również owalną głowę na 5 cm długą i 7-8 cm szeroką o grubości 3cm. Aby zrobić nogi utnij dwa kawałki z patyka o długości 13 cm. Szyję zrób o długości 5cm (szyja się później skróci).
W tułowiu w jego szerszej stronie zrób dwa otworzy w dość dużej odległości od siebie (ale nie na wylot). Na końce patyków na nogi nałóż klej i włóż je do otworów w tułowiu. Upewnij się, że tułów stoi prosto. W taki sam sposób przymocuj do tułowia szyję i głowę.
2
Kot paper mache
Zrób własne paper mache lub skorzystaj z gotowego. Paper mache trzymaj w zamykanej torebce foliowej, aby masa zbyt szybko nie wyschła. Trzymaj obok siebie miseczkę z wodą, aby móc w niej co chwilę moczyć palce.
3
Paper mache nakładaj na szkielet kota. Nakładaj trochę więcej mieszanki w miejscach, gdzie łączą się ze sobą poszczególne części ciała kota. Odłóż kota na noc do wyschnięcia.
4
Na następny dzień nałóż kolejną, bardzo cienką warstwę paper mache na warstwę już wyschniętą. Wygładź palcami całą figurkę.
5
Z paper mache zrób dwie kulki o wielkości około 1cm na stopy kota. Ułóż kulki przed nogami. Delikatnie je ugnieć, tak, aby wyglądały jak stopy. Wyrzeźbij również linie pomiędzy palcami. Wygładź znów całą figurkę i odłóż na noc aby wyschła.
6
Z paper mache zrób dwa małe trójkąty na uczy i przymocuj je do głowy. Nałóż kolejną, świeżą warstwę masy na głowę. Za pomocą przyrządów do modelowania wyrzeźbij w głowie duży uśmiech. Z masy uformuj trójkątny nosek kota.
7
Aby zrobić ręce zroluj dwa kawałki masy. Powinny być na tyle długie, aby sięgały od ramion do ud. Przymocuj je do ciała i wygładź brzegi.
8
Za pomocą wykałaczki zrób otwór pomiędzy jednym z ramion i ciałem, aby przymocować drucik z koszykiem z dyni. Z masy zrób cienki ogonek i przymocuj go do tyłu kota.
9
Aby zrobić koszyk z dyni dla kota obklej nakrętkę cienką warstwą masy papierowej. Nałóż więcej masy na brzegi koszyka. Jak już masa wyschnie to delikatnie wyciągnij z niej zakrętkę. Poczekaj, aż masa wyschnie również w środku. Zamocuj tak przygotowany koszyk na drucikach. Pozostaw teraz tak przygotowanego kota na kilka dni w przewiewnym miejscu, aby całkowicie wysechł. Czas schnięcia zależy od wielkości kota.
10
Malowanie kota. Podczas kolorowania kota kieruj się zdjęciem powyżej. Na początku pomaluj kota na szaro. Czarną farbą zrób cienie pod ramionami, ogonem i między palcami. Poczekaj, aż farba zaschnie. Białą farbą pomaluj wnętrze buzi kota, pomarańczową nos, usta i dynię, żółtą oczy kota i guziki - gwiazdy zaś fioletową wnętrza uszu,
Jak farba wyschnie pomaluj oczy kota na jaskrawo-zielony. Odłóż kota do wyschnięcia. Teraz pomaluj kotu na czarno źrenice i zrób linie pomiędzy zębami.
11
Na koniec pomaluj kota przezroczystą farbą w sprayu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane