wiszące terrarium

Jak zrobić wiszące terrarium ze szklanej kuli?

Kristoff - specjalista Tipy.pl
Takie terrarium to doskonała dekoracja każdego wnętrza. Jest to dobry sposób na wprowadzenie do pomieszczenia odrobiny zieleni. Ponieważ rośliny hodowane w terrarium nie są zbyt wymagające, dekoracja ta nie jest trudna w utrzymaniu. Jej wykonanie jest natomiast banalnie proste.
P

* szklana wisząca kula (kupisz ją w Internecie wpisując „świecznik szklana kula do powieszenia”)
* wilgotna ziemia doniczkowa
* węgiel aktywowany
* małe kamyczki
* mech i inne małe rośliny, np. paprotki, oplątwy, chrobotek reniferowy
* opcjonalnie – inne małe dekoracje

1
Do wykonania terrarium będziesz potrzebować szklanej wiszącej kuli. Kupisz ją w Internecie (szukaj pod nazwą „świecznik szklana kula do powieszenia”). My nie będziemy robić z kuli świecznika, ale wykorzystamy jej kształt i możliwości do zrobienia małego, zielonego terrarium.
2
Wyłóż dno kuli małymi kamieniami. Ich warstwa powinna mieć około 2 cm grubości. Ponieważ świecznik - kula ma z przodu duży otwór, nie powinno to stanowić dla ciebie problemu.
3
Na kamieniach ułóż warstwę węgla aktywowanego, a następnie warstwę ziemi doniczkowej. Ziemia powinna sięgać do około ¼ wysokości kuli.
4
W ziemi zasadź mech i inne mało wymagające rośliny. Niektóre z nich możesz podeprzeć na wbitych w ziemię patyczkach.
5
Na koniec możesz umieścić w terrarium małe dekoracje, by nadać mu wyjątkowego charakteru.
6
Pamiętaj, żeby od czasu do czasu spryskiwać wnętrze terrarium wodą, by utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia gleby. Nie przesadzaj jednak z ilością wody, w przeciwnym razie rośliny zgniją.

Powiązane porady

pudełko na biżuterię
tapeta , montaż , demontaż
lampka z kaset

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane