Spódnica z męskiej koszuli

Jak zrobić spódnicę z męskiej koszuli?·

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
Spódnica z męskiej koszuli
1 z 13
Z poniższego tutoriala dowiesz się jak z męskiej koszuli na guziki zrobić spódnicę o kroju A wiązaną z tyłu na wstążkę. Aby zrobić taką spódnicę musisz znać podstawy krawiectwa oraz mieć maszynę do szycia.
P

* Męska koszula na guziki (najlepiej o dużym rozmiarze. Zanim zaczniesz ciąć koszulę spróbuj, czy będzie ona na ciebie dobra jako spódnica. Lepiej, aby koszula była za duża niż za mała.)
* Centymetr krawiecki
* Kreda krawiecka

1
Spódnica z męskiej koszuli 1
Wyznacz linię pod kołnierzykiem wzdłuż całej koszuli. Linia nie powinna być zbyt blisko drugiego guzika. Będzie to górna część twojej spódnicy.
2
Spódnica z męskiej koszuli 2
Wytnij koszulę wzdłuż linii.
3
Spódnica z męskiej koszuli 3
Odwróć koszulę tyłem do przodu. Za pomocą linijki krawieckiej narysuj prostą linię z każdej strony spódnicy od ramion w dół do dolnej krawędzi. Odetnij nadmiar materiału a następnie zszyj ze sobą boki.
4
Spódnica z męskiej koszuli 4
Odetnij mankiety od obydwu rękawów koszuli. Następnie przekrój je wzdłuż po szwie. Wyprasuj, aby nie było żadnych zagięć. Z rękawów zrobisz pasek spódnicy.
5
Spódnica z męskiej koszuli 5
Z rękawów wytnij prostokątne paski o szerokości 12 cm. Całkowita długość obydwu pasków z dwóch rękawów wynosiła w tym przypadku 180 cm. Pamiętaj, że paski po zszyciu powinny wynosić tyle ile masz obwodu w pasie plus część potrzebna do ich zawiązania w kokardę.
6
Spódnica z męskiej koszuli 6
Zszyj ze sobą wszystkie paski, aby otrzymać jeden długi pasek.
7
Spódnica z męskiej koszuli 7
Wzdłuż górnej krawędzi spódnicy zrób prosty, luźny szew. Jest on potrzebny, aby zebrać materiał.
8
Spódnica z męskiej koszuli 8
Pociągnij jeden z końców nitki i zbierz materiał w pasie. Górna część spódnicy powinna być szersza ok 2-3 cm niż twój obwód w pasie.
9
Spódnica z męskiej koszuli 9
Połóż pasek wzdłuż górnej krawędzi spódnicy. Obydwie części powinny być położone lewą stroną do Ciebie (powinnaś widzieć szwy spódnicy i paska). Upewnij się, że pasek jest na tyle długi, aby po przyszyciu można było go zawiązać.
10
Spódnica z męskiej koszuli 10
Zagnij brzegi paska robiąc zakładki o szerokości około 1cm a następnie je przyprasuj.
11
Spódnica z męskiej koszuli 11
Złóż pasek na pół po długości. Krawędź spódnicy powinna się znaleźć pomiędzy dwoma częściami paska. Tak złożony pasek zaprasuj a następnie przyszyj.
12
Spódnica z męskiej koszuli
Spódnica gotowa!
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane