chipsy z jabłek

Jak zrobić chipsy z jabłek?

chrapka - specjalista Tipy.pl
Przekąska wcale nie musi być niezdrowa i kaloryczna. To już chyba norma, że myśląc o wieczorze z dobrym filmem odruchowo zaopatrujemy się w chipsy ziemniaczane. Niestety nie wpływają one dobrze na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Zastąp je zdrową przekąską. Zrób sobie chipsy jabłkowe. Poniżej znajdziesz instrukcję.
P

* jabłka,
* cynamon.

1
Jabłka umyj i wytrzyj do sucha.
2
Bez przekrawywania jabłek usuń z nich gniazda nasienne. Po prostu zrób w środku dziurę na wylot.
3
Następnie pokrój jabłka na plasterki. Będą wyglądały jak ciastka z dziurką.
4
Wyłóż brytfannę papierem do pieczenia. Na nim układaj pokrojone w talarki jabłka. Każdy plasterek osobno.
5
Chipsy jabłkowe
Posyp jabłka cynamonem.
6
Tak przygotowane jabłka włóż do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Piecz przez około godzinę.
7
Wyjmij brytfannę, odwróć plasterki na drugą stronę i ponownie włóż do piekarnika na godzinę.
8
Smaczna, zdrowa przekąska gotowa. Zastąp kupcze chipsy ziemniaczane samodzielnie przygotowanymi chipsami jabłkowymi.

Powiązane porady

popcorn
Tatar z wołowiny
nachos z tortilli

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

satq
14.06.2016
200 stopni na godzinę później obrucić i dalej na godzinę... no to węgiel pozostanie z takich jabłek
Moniaak
01.04.2016
Czipsy wychodzą super, natomiast ja dodatkowo przecieram banan na miazgę i smaruje krążki przed dodaniem cynamonu. Uwielbiamy je w domu. Polecam wycinać na tarce bo wtedy wszystkie smakują jednakowo chrupko.
Moniaak
01.04.2016
Ana
07.01.2015
"przekrawywania" - chyba komuś nawet autokorekta nie pomaga.
Justyna306
08.04.2013
Widziałam podobny przepis w TV. Zrobiłam dokładnie jak mówili, czy jak jest napisane wyżej i niestety chipsy się popaliły z zewnątrz. Wtedy wyciągnęłam zapomnianą suszarkę do warzyw i owoców i to był strzał w 10tkę. Wystarczy cieniuteńko pokroić jabłko (ja czasami do tego używam tarki do warzyw, tą stronę z szerokim nożykiem), układamy na suszarce i to właściwie wszystko. Im cieńsze chipsy tym szybszy efekt. przechowywamy w papierowych torebkach :)
martakali2889
08.04.2013
Ja jednak wolę bananowe:)
kongi
10.01.2012
ja znam takie gotowe, nazywaja sie crispy. dostepne rowniez w smakowych wariacjach dla dzieci. to dla tych, ktorzy nie maja czasu:)