Pierogi z wiśniami

Jak zrobić pierogi z wiśniami?
AliaAlia - specjalista Tipy.pl

Podobno najsmaczniejsze pierogi to te, które lepiła babcia. Czy tak musi być? Spróbuj zrobić coś równie pysznego całkiem sama. Do przepisu możesz użyć zarówno wiśni świeżych jak i mrożonych oraz tych ze słoika. Z pewnością posmakują całej twojej rodzinie, a w szczególności dzieciom. Doskonale nadają się na upalne dni, ponieważ są lekkie, choć mimo wszystko sycące. Z poniższego przepisu otrzymasz około 50-60 pierogów. Smacznego!
P

* 1 kg wiśni (drylowanych)
* Pół szklanki cukru
* 1-2 łyżki masła
* ---- Ciasto ----
* 1 szklanka mleka
* 1 jajko
* 3-4 szklanki mąki
* 2 łyżki oleju roślinnego
* Sól

1
Wiśnie
Przełóż wiśnie na sitko, które następnie połóż nad garnkiem. Posyp wiśnie cukrem i odstaw na bok. Wiśnie zaczną puszczać sok - z tego powodu potrzebujesz garnka.
2
Ciasto na pierogi

Teraz zrób ciasto na pierogi. Przepis znajdziesz tu -> ciasto na pierogi.

3
Pierogi z wiśniami 3
Rozwałkuj ciasto.
4
Pierogi z wiśniami 4
Weź szklankę. Najlepiej, aby to była stara szklanka, ponieważ te nowsze zwykle nie mają prostych krawędzi. Ścianki szklanki powinny być możliwie jak najcieńsze (ale grubszymi też wytniesz np. szklanką po Nutelli). Szklanka powinna mieć około 6cm średnicy. Zanurz ścianki szklanki (około 1cm) w mące - ciasto nie będzie się do niej przyklejać, a następnie wykrawaj kółka na rozwałkowanym cieście.
5
Pierogi z wiśniami 5
Odklej od ciasta skrawki pozostawiając na stolnicy same kółka.
6
Pierogi z wiśniami 6
Zmieszaj wiśnie z cukrem na sitku, odłóż na bok wydzielony sok (nie będziesz go potrzebować do tego przepisu jednak będzie smakować wyśmienicie z cukrem i wodą).
7
Pierogi z wiśniami 7
Zacznij faszerowanie pierogów. Nałóż na łyżeczkę wiśni zmieszanych z cukrem na środek kółka. Kółko złóż na pół i delikatnie dociśnij opuszkami palców jego brzegi. Upewnij się, że nie ma żadnych otworów ani bąbelków powietrza na obrzeżach pierogów. Posyp pierogi odrobiną mąki i przełóż na drewnianą stolnicę.
8
Pierogi z wiśniami 8
Teraz przyszedł czas gotowania pierogów. Nalej wody do dużego garnka, dodaj soli (około 1 łyżeczka na 1 litr wody) i doprowadź do wrzenia. Pierogi delikatnie wkładaj do gotującej się wody i gotuj je na średnim ogniu.
9
Pierogi z wiśniami 9
Pierogi gotuj przez 5-7 minut od czasu kiedy wypłyną na powierzchnię wody.
10
Pierogi z wiśniami 10
Następnie wyciągnij pierogi z wody.
11
Pierogi z wiśniami 11
Polej pierogi topionym masłem. Dzięki temu nie będą się do siebie kleić.
12
Pierogi z wiśniami
Pierogi podawaj gorące z 1-2 łyżkami śmietany lub posypane cukrem pudrem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane