Microsoft Word

Jak robić przypisy w Wordzie?

Bobo77 - specjalista Tipy.pl
Przypisy to podstawa wszelkich prac naukowych - licencjackich, magisterskich itp. Przypisy wskazują na to skąd pochodzi dana informacja oraz gdzie jest zawarty dany pogląd. Poniżej znajdziesz instrukcje jak dodawać przypisy dolne i przypisy końcowe w dokumentach programu Microsoft Word.
P

* Microsoft Office Word

1
Przypis dolny to przypis znajdujący się na dole strony zaś końcowy znajduje się na końcu dokumentu. W jednym dokumencie można stosować je zamiennie np. przypisy końcowe to będą źródła, którego dotyczy dane odwołanie a przypisy dolne to np. komentarze lub dodatkowe informacje wyjaśniające. Nie martw się, że czytelnik nie będzie wiedzieć gdzie ma znaleźć wyjaśnienie - numeracja przypisów dolnych i końcowych różni się od siebie.
2
Zaznacz miejsce w dokumencie w którym chcesz umieścić znacznik odwołania przypisu (kliknij myszką za wyrazem/cytatem do którego chcesz umieścić znacznik).
3
W menu "Wstaw" wybierz polecenie "Odwołanie", a następnie kliknij polecenie "Przypis dolny".
4
W okienku dialogowym "Przypis dolny i przypis końcowy" wybierz odpowiednią opcję "Przypisy dolne" lub "Przypisy końcowe", a następnie kliknij na "Wstaw".
5
Numer odwołania do przypisu zostanie nadany automatycznie. Znacznik odwołania do przypisu o tym samym numerze zostanie wstawiony na dole strony (jeśli wybrałeś przypisy dolne) albo na końcu dokumenty (jeśli przypisy końcowe). Jeśli później dodasz przypis pomiędzy już istniejącymi program da nowemu przypisowi odpowiedni numer i zmieni numerację w dalszych przypisach.
6
Teraz obok numeru odwołania wpisz tekst przypisu.
7
Jeśli chcesz szybko dodać przypis dolny wciśnij ALT+CTRL+F. Dodawanie przypisu końcowego to ALT+CTRL+D.

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Mariusz
26.04.2016
Jak sprawić, by w WORDZIE podkreślały się błędy w pisowni?
zakatka
26.11.2012
Chmielu jesteś wielki!:D
ewela
28.02.2011
pisze prace licencjacko nie moge zrobic przypisu pompcy czekam na szybki kontakt
atlanta159
19.04.2010
Witam ;)
Mam taki mały "problemik" z przypisami. W cudzysłowie bo tak naprawde drażni mnie to strasznie żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie a mianowicie: robiąc przypis dolny na jednej stronie powiedzmy nr 2 (dokładnie pierwsza linijka tekstu) mój przypis zostaje na stronie poprzedniej czyli nr 1 (dodam że na tej stronie już są powiedzmy jakieś trzy inne przypisy). a do tego normalnie pojawia sie ów przypis dolny na stronie nr 2 oczywiście z tym samym numerem przypisu. Nie wiem jak to naprawić (a musiałam coś wręcz przekombinowac) bo przedtem nic takiego się nie pojawiało nie wiem nawet gdzie dokładnie tkwi błąd. Dla jasności używam Word 2007. Przekopałam kilkanaście stron z problemami tego typu i niestety moje przypisy cudem się "nie opamiętają" Jakieś propozycje ??
Prosze pomóżcie