wianek z żołędzi

Jak zrobić wianek z żołędzi?

MalwinaMalwina - specjalista Tipy.pl
Nie ma chyba prostszego sposobu na naturalną, ekologiczną i niezwykle uroczą jesienną dekorację. Wianek z żołędzi możesz powiesić na ścianie, drzwiach lub zrobić z niego element jesiennego lub świątecznego stroika. Możliwości jest bardzo wiele, a trud włożony w wykonanie takiego wianka – znikomy.
P

* wianek – podkład słomiany
* dużo żołędzi
* pistolet z klejem na gorąco
* kawałek materiału na wstążkę

1
wianek z żołędzi - krok 1
Pozbieraj żołędzie. Oczyść je i zdejmij z nich czapeczki. Możesz je umyć i pozostawić na papierowym ręczniku do wyschnięcia.
2
wianek z żołędzi - krok 2
Teraz ważny krok. Żeby nie okazało się, że w żołędziach skryły się jakieś niepożądane formy leśnego życia, włóż je na 15 minut do nagrzanego do 175 stopni piekarnika.
3
wianek z żołędzi - krok 3
Przygotuj wianek/podkład słomiany i pistolet z klejem na gorąco. Wianek kupisz w sklepie z akcesoriami florystycznymi lub w internecie. Kosztuje zaledwie parę złotych.
4
wianek z żołędzi - krok 4
Zacznij oklejać wianek. Ja postanowiłam, że zrobię to poziomo, przyklejając żołędzie pierścieniami. Do klejenia użyj pistoletu z klejem na gorąco.
5
wianek z żołędzi - krok 5
Przyklejaj żołędzie tylko z widocznych stron. Tył wianka pozostaw nieoklejony. Będzie się lepiej układać na stole/ścianie. Jak widzisz na zdjęciu, ciężko utrzymać żołędzie w jednej linii. Z czasem zacznie się z nich tworzyć spirala.
6
wianek z żołędzi - krok 6
Zapleć w warkocz kawałek naturalnej tkaniny. Będzie to wstążka, za którą powiesisz wianek. Owiń „wstążkę” dookoła wianka. Uchwyt gotowy.
7
wianek z żołędzi - krok 7
Możesz teraz powiesić swój wianek na ścianie.
8
wianek z żołędzi - krok 8
Jeśli chcesz, możesz wcześniej przemalować wianek farbą w sprayu. Będzie się pięknie prezentował również na drzwiach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

goska87s
03.11.2012
Zrobiłam wg porady, ale wcześniej przemalowałam żołędzie na kilka różnych odcieni złota, brązu, żółci i czerwieni - ogólne tonacje jesieni, natomiast część pozostawiłam w kolorze naturalnym. Wymieszałam pomalowane sprayem żołędzie i kleiłam losowo. Efekt bardzo mi się spodobał :)