skórzany notatnik

Jak zrobić skórzany notes?
aldona - specjalista Tipy.pl

Skórzany notatnik to elegancki sposób na zapisywanie wszystkich potrzebnych informacji, a może nawet ściśle skrywanych tajemnic. Możesz zatrzymać go dla siebie lub podarować w prezencie bliskiej osobie. Niezależnie od tego co postanowisz, jest to przedmiot, który warto mieć.
P

* cztery kartki papieru o wymiarach 21 x 27,5 cm
* kawałek zamszowej skóry
* mulina
* wosk pszczeli
* nożyczki
* nożyk hobbystyczny
* linijka
* duża, wytrzymała igła
* maszyna do szycia

1
skórzany notatnik - krok 1
Wszystkie cztery kartki złóż na pół poziomo, zagnij, następnie rozłóż i przetnij wzdłuż linii zgięcia. Ponownie złóż je na pół, ale już nie rozcinaj. Otrzymasz cztery małe książeczki.
2
skórzany notatnik - krok 2
Połącz je po dwie, kładąc jedną w środku drugiej. Następnie przeszyj każdą z nich wzdłuż linii zgięcia na maszynie do szycia. Zastosuj nieco luźniejszy ścieg, niż zazwyczaj.
3
skórzany notatnik - krok 3
Teraz złóż książeczki i na pierwszej stronie każdej z nich oznacz 5 punktów, znajdujących się w przypadku każdej książeczki w tej samej odległości od miejsca szycia. Nie rób otworów zbyt blisko krawędzi, moje są od niej odsunięte o około 0,6 cm. Pamiętaj, że na każdej książeczce punkty muszą być identyczne, w przeciwnym razie notes wyjdzie krzywo.
4
skórzany notatnik - krok 4
Teraz za pomocą grubej i mocne igły zrób w zaznaczonych miejscach otwory. Około pół metra muliny lekko natłuść woskiem pszczelim. Nawlecz ją na igłę i przewlecz od spodu przez pierwszą dziurkę obu notesów. Zrób supełek. Następnie przewlecz igłę od góry przez drugą dziurkę.
5
skórzany notatnik - krok 5
Okręć nitkę dookoła grzbietu notesu i ponownie przeciągnij igłę od góry przez drugą dziurkę.
6
skórzany notatnik - krok 6
Kontynuuj obszywanie grzbietu notesu, na zmianę szyjąc przód i tył. W miejscu każdej dziurki owiń grzbiet muliną. Dobrze napręż mulinę, ale nie ściskaj jej zbyt mocno, żeby notes mógł się łatwo otwierać.
7
skórzany notatnik - krok 7
Z papieru wytnij szablon o wymiarach 16x12 cm. Odrysuj go na kawałku zamszowej skóry.
8
skórzany notatnik - krok 8
Wytnij tak otrzymany prostokąt i złóż na pół. Długopisem zaznacz zaokrąglone rogi.
9
skórzany notatnik - krok 9
Obetnij rogi wzdłuż zaznaczenia.
10
skórzany notatnik - krok 10
Z kawałka skóry wytnij kółko i zrób z niego spiralę, którą później przewiążesz notes. Potrzebujesz kawałka, który będzie miał około 45 cm długości.
11
skórzany notatnik - krok 11
Za pomocą ołówka delikatnie narysuj na prawej części okładki linię oddaloną od prawej krawędzi o 7,8 cm. Wzdłuż tej linii, na prawej stronie okładki połóż notes. Ołówkiem zaznacz miejsca, gdzie znajdują się dziurki notatnika. Notes będzie trochę wystawał za okładkę, ale na razie się tym nie przejmuj.
12
skórzany notatnik - krok 12
Nawoskuj około pół metra muliny i nawlecz ją na igłę. Zaczynając od wewnątrz okładki, przewlecz igłę pod pierwszym poziomym szwem na grzbiecie notatnika. Następnie przebij się na wierzch okładki i wróć przewlekając igłę od góry przez drugą dziurkę, a następnie pod drugim poziomym szwem. Przewlecz nitkę ponownie przez drugi otwór, a następnie od zewnątrz przez otwór trzeci. Następnie przeciągnij mulinę pod trzecim poziomym szwem, powróć do trzeciej dziurki i przewlecz igłę od zewnątrz do dziurki czwartej. W analogiczny sposób zrób ścieg od góry do dołu notatnika.
13
skórzany notatnik - krok 13
Przytnij brzegi notatnika tak, by nie wystawał poza okładkę. Rób to partiami od linijki, używając ostrego nożyka hobbystycznego. Uzyskasz w ten sposób ładną, gładką krawędź.
14
skórzany notatnik - krok 14
Notatnik przewiąż skórzaną tasiemką. Gotowe.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

black.side11
17.02.2013
co to za ścieg, którym się obszywa notes?