poduszka z liściem z filcu

Jak ozdobić poduszkę kolorowym liściem z filcu?

poulina - specjalista Tipy.pl
Tani i dość łatwy sposób na ozdobienie poduszek. Kawałek filcu i maszyna do szycia to wszystko, co dzieli cię od tych pięknych jesiennych poszewek, które staną się dekoracją każdego pokoju lub sypialni. Poświęć chwilę na wykonanie tego projektu. Zapewniam cię, że warto.
P

* filc wybranej palecie kolorystycznej (u mnie: jasnożółty, żółty, pomarańczowy, ceglasty, czerwony i ciemnobrązowy)
* maszyna do szycia
* nożyczki
* długopis
* szpilki
* kreda krawiecka

1
szablon liścia klonu
Pobierz dostępny w tym kroku szablon. Wydrukuj go w sześciu egzemplarzach, każdy w powiększeniu 140% w porównaniu do poprzedniego.
2
Odrysuj poszczególne szablony na filcu i wytnij je. Najmniejszy liść powinien mieć najjaśniejszy kolor, im większy rozmiar liścia – tym ciemniejszy kolor filcu użytego do jego wykonania.
3
Wybierz miejsce na poduszce, w którym ma znajdować się emblemat. Odmierz jaka jest różnica w centymetrach między liściem największym, a drugim od końca. Przyszyj największy liść na poszewce, robiąc szew w takiej odległości od krawędzi liścia, jaką otrzymałaś na podstawie przeprowadzonego przed chwilą pomiaru. Dla ułatwienia, podczas szycia przymocuj liść szpilkami.
4
poduszka z liściem z filcu - krok 4
Na największym, ciemnobrązowym liściu, naszyj liść czerwony. Umieść go dokładnie na środku pierwszego liścia i zamocuj szpilkami. Obszyj liść dookoła, zachowując taką jak poprzednio odległość szwu od jego krawędzi.
5
Analogicznie naszyj na środku czerwonego liścia liść w kolorze ceglastym.
6
Postępuj w ten sam sposób naszywając liście: pomarańczowy, żółty i jasnożółty.
7
poduszka z liściem z filcu - krok 7
Kredą krawiecką zaznacz środek najmniejszego liścia. Z punktu tego poprowadź linie przechodzące przez kolejne wierzchołki wszystkich liści. Linie te będą nieco powyginane.
8
Wzorując się na zrobionym w kroku poprzednim zaznaczeniu, przeszyj narysowane kredą linie na maszynie nieco rzadszym ściegiem. Twój wielokolorowy liść uzyska w ten sposób spójny wygląd, z przerywanymi liniami pełniącymi rolę żyłek.
9
Jeśli chcesz, wytnij z ciemnobrązowego filcu ogonek liścia i przyszyj go do poszewki.
10
poduszka z liściem z filcu - krok 10
A oto ta sama poduszka w odcieniach fioletu. Jak widzisz, niezależnie od doboru kolorów wzór prezentuje się doskonale.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

jesienne liście - dekoracja na jesień
ręcznie malowane drzewo
ażurowy lampion z papieru

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane