Pieniądze na komunię

Ile dać pieniędzy na pierwszą komunię?

SagaSaga - specjalista Tipy.pl
Przyjęło się że dziecko przystępujące do pierwszej komunii świętej otrzymuje Biblię lub łańcuszek z medalikiem, czy krzyżykiem. Są jednak takie osoby, które preferują dać pieniądze. Poglądy są zróżnicowane, dla jednych jest to obraźliwy prezent, dla innych jest to normalne. Pojawia się tylko kwestia jaka to powinna być kwota. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci zdecydować ile i jak dać pieniądze dziecku przystępującemu do pierwszej komunii świętej.
1
Na początek porozmawiaj z rodzicami, czy nie będą oburzeni jeżeli dasz pieniądze dziecku zamiast prezentu. Następnie dopasuj swoje możliwości finansowe do kwoty którą zamierzasz dać. Popularną kwotą jest kwota około 500 zł od chrzestnego rodzica, od innych około 200-300 zł. Ale wiele zależy również od standardu finansowego rodziny, bo dla jednych jest to bardzo dużo pieniędzy, a dla innych niewiele.
2
Zamiast ofiarować pieniądze bezpośrednio dziecku, załóż mu konto oszczędnościowe, na które wpłacisz kwotę na którą się decydujesz jako prezent dla dziecka a tym samym inwestycja w jego przyszłość.
3
Jeżeli nie chcesz kupować prezentu, ale nie chcesz też dać oficjalnie pieniędzy, ofiaruj równowartość kwoty w bonie towarowym, voucherze w wybranym sklepie. Dziecko będzie mogło wykorzystać bon do zadeklarowanej na nim kwoty. Najlepiej aby to był bon w sklepie np. ze sprzętem elektronicznym. Wówczas dziecko może kupić mp3, czy aparat, czy inny elektroniczny gadżet, który sobie upatrzy.
4
Możesz również dać pieniądze w zaklejonej kopercie bezpośrednio dziecku. Do środka oprócz gotówki możesz włożyć kartkę z życzeniami dla dziecka, na której możesz, ale nie musisz składać podpisu. Według uznania.
?

Wskazówki
* Weź pod uwagę fakt, że dając pieniądze dziecku, nie pozostawiasz mu żadnej pamiątki, gdyż nigdy nie będziesz wiedział/a na co zostaną wydane. Jeżeli mimo wszystko chcesz dać pieniądze, warto pomyśleć o jakimś drobiazgu do nich, czyli np. jakaś książka z dedykacją, mała biblia, obrazek itp.

Powiązane porady

strój pszczółki
pierwsza komunia święta
sukienki komunijne

Podobne porady

Komentarze (19)

* Pola wymagane

Ktosik
09.05.2016
Szczerze, to lepiej pieniądze wpłacić na konto i dziecko będzie miało powód by oszczędzać i uczyć się wartości pieniądza. Bez sensu jednak jest powielanie prezentów. Warto skonsultować z rodzicami, czego dziecko pragnie, co mu będzie potrzebne i pieniądze wydawać rozsądnie. W przypadku braku pomysłu(ów) j.w. lepiej pieniądze wpłacić na konto, mimo, że odsetki dziś marne, ale będzie mniejsza pokusa do wydawania pieniędzy.
aaa
06.05.2016
Ja mam w tym roku komunię u znajomych. Mama dziecka powiedziała że od chrzestnej dostanie najnowszą konsolę xbox one z kinectem, koszt ok 2 tysiaków a od chrzestnego rower za 2 tysiaki. To co ja mam dać dziecku, jaką kwotę bo niewiem?
Ktosik
09.03.2016
Kiedy miałam komunię rodzice urządzili przyjęcie w mieszkaniu. Było nas razem ze mną i rodzicami 25 osób. Mama zatrudniła na ten dzień kucharkę. Były zamówione lody robione z dostarczonego kakao, które w latach 80 należało do rarytasów. Prezenty, to oprócz pieniędzy (razem 40 000 zł) rower od ojca chrzestnego, złoty medalik od wujka, zegarek od babci, klocki lego i inne drobiazgi; m.in. słodycze. Uroczystość była w pełni udana i podniosła. Nikt wtedy nie myślał o urządzaniu komunii w restauracjach. Ludzie ściskali się w małych mieszkaniach, z trudem i w pocie czoła dosłownie zdobywały produkty spożywcze i inne.
lola
04.08.2015
Ja od chrzestnej dostałam 500 zl, a od chrzestnego 1000zl. Od reszty gości od 200 do 700zl. Uzbieram dość duzo z czego dostałam rower, zegarek i pojechałam na pielgrzymkę do Włoch.
qki
26.05.2015
nie dawać pieniędzy!!!
klaudia
04.05.2015
Ja dostałam od chrzestnych 200zł , z mamą kupiłyśmy mi jakieś ciuchy a od cioci dostałam kolczyki złote które cały czas nosze ;D a komunie miałam w 2 klasie a jestem w 6:)
pati
01.05.2015
ta jasne yteraz to dziecku trzeba dac przynajmniej 1000zł ...
kinia
20.04.2015
Moim zdaniem każdy daje tyle na ile go stać. Ja miałam komunie chrześniaka 4 lata temu i mu kupiłam komputer za 2,5 tysia. A teraz jak mam rodzinę to w zyciu bym takiego prezentu nie zrobila
jaaa
10.04.2015
ja 300 zł to zebrałam od wszystkich razem na komunię.... Trochę się teraz to wszystko do góry nogami przewraca:/ 300 zł?! Przecież tyle to się daje idąc do znajomych na wesele! Komunie w barze na 80 osób? Toż to nie komunia tylko weselicho bardziej....
chrzestny
12.03.2015
Ja całej aniola stróża z ceramiki z dedykacją którego znalazłem na internecie.anioł był zrobiony na zamówienie a nie żadna chinszczyżna i prezentował się moim zdaniem super.zresztą rodzinie tez się podobał.po stoi chyba dłużej niż niejeden tablet czy komputer