Bulion wołowy z warzywami

Jak zrobić bulion wołowy z warzywami?

AkiAki - specjalista Tipy.pl
Bulion wołowy z warzywami jest najprostszą zupą jaką można zrobić a poza tym jest bardzo zdrowy. Dlaczego zatem nie ugotować własnego bulionu zamiast robić robić go z kostki bulionowej? To czego potrzebujesz jest wołowina z kością i jarzyny (marchewka, seler, pietruszka), cebula i świeże zioła. Bulion możesz zjeść z mięsem oraz z jarzynami jak również z makaronem lub z ziemniakami.
P

* 70 dkg wołowiny z kością
* 2 marchewki
* 1 pietruszka
* Kawałek selera
* 1 cebula
* Świeży koperek
* Sól do smaku

1
Gotowanie bulionu wołowego 1
Przygotuj składniki.
2
Gotowanie bulionu wołowego 2
Opłucz mięso. Wypełnij garnek zimną wodą i włóż do niego mięso. Postaw na średni ogień i przykryj pokrywką (zmniejsz ogień kiedy woda się zagotuje). Gotuj mięso przez 1,5 godziny (lub aż mięso zrobi się miękkie) a następnie wyłów szumowiny.
3
Gotowanie bulionu wołowego 3
W międzyczasie obierz marchewkę, pietruszkę i seler a następnie pokrój je na kawałki (dość duże, chodzi o to, aby zmieściły się do garnka).
4
Gotowanie bulionu wołowego 4
Obierz cebulę i zrób w niej w kilku miejscach głębokie nacięcia.
5
Gotowanie bulionu wołowego 5
Dodaj jarzyny z cebulą do gotującego się mięsa i duś razem przez 20 minut.
6
Gotowanie bulionu wołowego 6
Dodaj soli do smaku (około 1 łyżeczka) i wyłącz ogień. Bulion wołowy jest gotowy.
7
Gotowanie bulionu wołowego 7
Bulion przecedź przez sitko i przelej na talerze lub do kubków a następnie posyp po wierzchu świeżym koperkiem lub pietruszką. Bulion możesz zjeść również z mięsem i jarzynami w których się gotował oraz z ziemniakami lub z makaronem.

Powiązane porady

Gazpacho przepis
krem z kurczaka
zupa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane