gwiazda betlejemska z filcu

Jak zrobić gwiazdę betlejemską z filcu?

MalwinaMalwina - specjalista Tipy.pl
Gwiazda betlejemska z filcu to śliczna ozdoba na świąteczny wieniec lub choinkę. Zachowa swój wygląd jeszcze długo po tym, jak żywa gwiazda betlejemska zostanie już tylko wspomnieniem. Poświęć chwilę czasu i przygotuj tę bożonarodzeniową dekorację. Instrukcja poniżej.
P

* papier do wykrojów (Freezer Paper) - opcjonalnie
* filc w kolorach ciemnoczerwonym, czerwonym i białym (do kupienia tutaj)
* klej do tkanin (do kupienia tutaj)
* klamerki do bielizny
* wstążka lub sznurek

1
szablon gwiazdy betlejemskiej - 1
Pobierz dostępny tu i tu szablon. Wydrukuj je na kawałku kartonu i wytnij.
2
szablon gwiazdy betlejemskiej - 2
Żelazko ustaw na średnią temperaturę. Przyprasuj nim do filcu papier do wykrojów (lśniącą stroną na dół). Odrysuj szablony na papierze: duży płatek i duży liść na białym filcu, mały liść na ciemnoczerwonym filcu, a mały płatek na czerwonym filcu.
3
Wytnij poszczególne elementy i oderwij papier.
4
Odrobinę kleju nałóż na szerszy koniec płatka. Złóż ze sobą oba jego rogi i zepnij je klamerką do ubrań.
5
Analogicznie posklejaj końce pozostałych płatków. Dzięki temu staną się one trójwymiarowe. Gdy klej wyschnie, usuń klamerki.
6
Na tył płatka nałóż odrobinę kleju i przyklej na środku liścia, tak by wypełnić wolne przestrzenie między jego sąsiednimi wypustkami. Analogicznie przyklej pozostałe 4 płatki.
7
Wytnij pięć małych kółek z czerwonego filcu i pięć z białego. Czerwone kółka przyklej na środku białego kwiatka, a białe na środku czerwonego.
8
Jeśli chcesz powiesić gwiazdy betlejemskie na choince, z tyłu każdej z nich przyszyj haczyk ze wstążki lub sznurka.

Powiązane porady

Stroik na drzwi
Choinka
Składanie serwetek na święta - choinki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane