Rosyjskie pierożki

Jak zrobić rosyjskie pierożki z mięsem i ryżem?

AkiAki - specjalista Tipy.pl
Rosyjskie pierożki są bardzo popularne w krajach Europy Wschodniej. Są one bardzo podobne do normalnych pierogów z tą różnicą, że ciasto jest znacznie grubsze. Pierożki te możesz przygotować z resztek mięsa pozostałych po gotowaniu rosołu. Pierożki będą nadawać się do jedzenia przez 1-2 dni po ich przygotowaniu bez konieczności trzymania ich w lodówce. Dlatego są dobrym jedzeniem do wzięcia ze sobą na drogę czy jako lunch do pracy lub szkoły.
P

* Olej słonecznikowy do smażenia
* ---- Nadzienie ----
* Gotowane mięso z rosołu (około 70 dkg mięsa z kością)
* 1 duża cebula
* 1/3 szklanki ryżu
* 1 łyżka oleju słonecznikowego
* Czarny pieprz mielony
* Sól
* ---- Ciasto ----
* Około 4 szklanki mąki
* 1 szklanka mleka
* 1 opakowanie suchych drożdży (7-8 g)
* 1 jajko
* 1 łyżeczka cukru
* 2-3 łyżki oleju
* 1/2 łyżeczki soli

1
Rosyjskie pierożki 1
Przygotuj składniki: Mięso oczyść, usuń kości, chrząstki, żyłki itp a następnie zmiel.
2
Rosyjskie pierożki 2
Ugotuj ryż, na patelni podsmaż cebulkę na złoto. Ryż z cebulką wymieszaj z mięsem mielonym. Dodaj do smaku soli i pieprzu.
3
Rosyjskie pierożki 3
Przygotuj ciasto: Wymieszaj ze sobą suche drożdże, mleko i cukier a następnie przelej je do mąki. Wymieszaj i odstaw na 15 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Wymieszaj jajka z solą i dodaj je do ciasta. Następnie dodaj oleju, wymieszaj, dodaj trochę więcej mąki i zagnieć ciasto.
4
Rosyjskie pierożki 4
Do tego rodzaju pierożków nie musisz czekać, aż ciasto urośnie przed faszerowaniem. Zwykle do czasu kiedy nałoży się farsz do ostatniego pierożka to pierwszy jest już gotowy do smażenia. Odkrój kawałek ciasta na pierożka a resztę przykryj, aby nie wyschła.
5
Rosyjskie pierożki 5
Pokrój kawałek ciasta na równe części a następnie je rozwałkuj na krążki. Weź do jednej ręki krążek zaś drugą ręką nałóż na jego środek farsz. Złóż krążek na pół i zlep ze sobą jego krawędzie. Pierożka ugnieć tak, aby zlepienie było na górze.
6
Rosyjskie pierożki 6
To samo zrób z resztą pierożków. Gotowe pierożki ułóż na drewnianym blacie.
7
Rosyjskie pierożki 7
Jak już nałożysz farsz do wszystkich pierożków, rozgrzej patelnię z 2-3 łyżkami oleju na średnim ogniu. Piecz na raz po kilka pierożków na złoty kolor.
8
Rosyjskie pierożki 8
Odwróć pierożki na drugą stronę i przysmaż.
9
Rosyjskie pierożki
W ten sposób usmaż wszystkie pierożki. Gotowe przekładaj na duży talerz. Podawaj je jako osobne danie lub jako dodatek do rosołu czy barszczu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane