Domek dla kota z kartonu

Jak zrobić domek dla kota z kartonu?·

AkiAki - specjalista Tipy.pl
Domek dla kota z kartonu
1 z 7
Koty uwielbiają kartonowe pudła i chyba dobrze o tym wiesz. Dlaczego więc nie zrobić dla swojego pupila kartonowego domku w którym będzie mógł się bawić i wypoczywać? Zobacz jak zbudować taki domek z 3 kartonów. To proste!
P

* Szablon okien i drzwi (poniżej)
* 3 tej samej wielkości pudła kartonowe, dość duże, każde z nich większe od wielkości kota
* Ołówek
* Linijka
* Nożyk biurowy
* Mata do cięcia papieru
* Pistolet na gorący klej

1
Dom z kartonu dla kota 1
Na obrazku obok znajdziesz szablon drzwi i okna. Powiększ go do odpowiednich rozmiarów lub na jego podstawie narysuj sam. Przerywane kreski to miejsca w których nie należy przecinać kartonu tylko go zgiąć.
2
Dom z kartonu dla kota 2
Rozłóż kartonowe pudło i połóż je płasko na ziemi. Przyłóż do niego w odpowiednich miejscach szablony okna i drzwi a następnie przerysuj ołówkiem. Włóż do pudła matę do cięcia i ułóż ją pod narysowanymi drzwiami a następnie wytnij (pamiętaj, aby nie przeciąć linii przerywanych). Wygnij krawędzie drzwi w miejscach z przerywaną linią. Tak samo wytnij okna. W drugim kartonie wytnij tylko okna.
3
Dom z kartonu dla kota 3
Złóż na powrót spód pudła z drzwiami zaś nachodzące na siebie klapki sklej gorącym klejem. Weź drugie pudło z samymi oknami i otwórz je z jednej strony. Odetnij od niego dwie naprzeciwległe klapki. Następnie odetnij połowę z jednej z pozostałych klapek (patrz zdjęcie). Pozostałą połowę klapki zamknij. Połóż teraz na nią dużą klapkę. Sprawdź jak duży pozostał otwór, czy twój kot się przez niego przeciśnie i czy uda mu się wyjść nim na 2 piętro domku. Jeśli nie to powiększ nieco otwór nacinając odpowiednio większą klapkę. Jak już otwór będzie wystarczająco duży złóż mniejszą klapkę, nałóż na nią gorący klej a następnie dociśnij do niej klapkę większą. Przytrzymaj obydwie klapki rękami z obydwu stron, aby klej dobrze złapał i poczekaj aż dokładnie zaschnie.
4
Dom z kartonu dla kota 4
Teraz z 2 pudła zrób dach. Otwórz pudło z jednej strony. Za pomocą ołówka i linijki narysuj na krótszych klapkach (znajdujących się po krótszych bokach pudła) linie od rogów pudła do środka górnej krawędzi klapki (patrz zdjęcie). Odetnij jeden boczny trójkąt z jednej klapki oraz jeden - naprzeciwległy z drugiej klapki. Dwa pozostałe boczne trójkąty zegnij wzdłuż lilii. Odetnij jedną z dłuższych klapek.
5
Dom z kartonu dla kota 5
Teraz musisz dopasować dół pudełka z dachem, do góry pudełka z drzwiami. Wejście na drugie piętro powinno się pokrywać, aby kot mógł przez nie przejść. Zatem z drugiego pudełka (z dachem) od jego spodu odetnij klapki leżące na przeciwko siebie. Jedną z pozostałych klapek odetnij do połowy (sprawdź wcześniej przykładając pudła do siebie, która to ma być klapka). Połówkę klapki przyklej do klapki całej, dociśnij i poczekaj, aż klej mocno złapie. Pokryj wierzch pudełka z drzwiami warstwą kleju, postaw na nim pudełko z dachem i dociśnij, czekając, aż klej chwyci. Na jedną z odciętych klapek nałóż klej i przyklej ją do łączenia się klapek przy wejściu na piętro, aby wzmocnić "podłogę".
6
Dom z kartonu dla kota 6
Zegnij boczne trójkąty mniejszych klapek w dół, nałóż na nie klej i przyklej do nich dłuższą klapkę. Masz już połowę dachu. Z trzeciego pudełka odetnij górną, dłuższą klapkę razem z kilkoma centymetrami boku pudełka. Wycięty fragment kartonu przyłóż do dachu, w taki sposób, aby kilka centymetrów za zagięciem, nachodziło na drugą część dachu, zaś klapka zakrywała resztę. Przyklej klejem dach jedynie wzdłuż górnej linii. Dzięki temu połowa dachu będzie się otwierała na zewnątrz a twój kot będzie mógł z łatwością wyjść poprzez dach.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Drapak dla kota
Kot na hamaku
pudełko dla kota

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ZuzannaDzierwa
07.02.2014
Domek marzenie,muszę spróbować go zrobić dla moich pupilek!
Kamil Rutkowski
24.01.2012
to jest super!!!!!!